Gå til innhold

Ringer gyn imorgen å ber om resept på Pergo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi bestemt oss, imorgen ringer jeg til gyn å ber om resept på pergo. Skal uannsett dit for å ta noen blodprøver for å dobbelsjekke hormonnivåer.

Har gått uten prev i fem år, som har endt i 1 MA (uke 13) og 2 SA. Har sjekket meg for eggløsning to ganger tidligere, begge med negative svar. Har mest sannsynlig el meget sjeldent av meg selv, men det hender jo (siden jeg før er blitt gravid på egenhånd :) Hadde el sist pp, sjekket med tester, men tre dager over ikm kom tanta på besøk.... Orker ikke å kanskje vente seks mnd til før jeg KANSKJE får eggløsning på egenhånd :-( :-( Har fått påvist "pcos-lignende eggstokkker" og hormonubalanse, så da er det vel pcos jeg har, men ville ikke sette diagnose før etter denne blodprøverunden.

Håper hun er villig til å skrive ut pergo til meg imorgen, slik at neste pp kan gi litt mer håp!!!!

Er det noen av dere pergojenter som kan forklare meg litt mer om pergo? Har lest masse, men lurer fortsatt på ting som: vil eggløsningstester reagere "riktig" når man bruker pergo? Eller blir det mye hormoner som setter de litt ut av spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig at det ikke gikk veien:-( Det var kjipt.. Sitter her og er kjempeskuffa selv, så vet følelsen..

Jeg har beg å få spontane eggløsninger mer hyppig nå, derfor prøver vi litt uten hjelp. Er egentlig heller ikke offisielle prøvere siden vi har to barn som beg bli "store". Men jeg har sluttet på piller, så ser vi.. Våre barn er unnfanget m hjelp av pergotime. Jeg har pco, altså hormonell ubalanse, cyster på eggstokkene og sjelden mens. Ikke overvekt eller hårvekst Derfor ikke pcos. Jeg husker at min gynekolog ikke anbefalte el tester for oss med pco/pcos siden lh nivået ikke er slik det skal, og testene kan gi feil resultat. Detsamme kan skje på pergotime. Jeg trengte heller ikke holde koll på dette selv, da jeg var inne og tok blodprøver og ul når jeg startet på kuren, og et visst antall dager etterpå. Da fikk jeg beksjed om når el ville komme, og når vi måtte ha sex. Det blir litt sån "oppskrift på å lage barn under tidspress", men det fungerte fint. Første gang brukte vi to måneder på dobbel kur, andre gang en måned på trippel kur.

Ble langt dette, men spør gjerne mer:)

Skrevet

Tusen takk for kjapt svar :-) Sitter å er temmelig smådeppa, trodde den satt denne gangen, men den gang ei.

Ja, gyn sa til meg at jeg ikke var noen typisk pcos pasient, ingen overvekt eller unormal hårvekst eller noe slikt. Tror det var derfor hun ville ta blodprøvene engang til for å dobbeltsjekke. Egentlig bare "psoc-lignende eggstokker" og overvekt av mannlige kjønnshormon. Men har regelmessig mens, alltid hatt det. Så kanskje jeg da har pco? Er det en "mildere" form? Men jeg mangler jo ofte eggløsning da,

Skrevet

Jeg kan egentlig ikke svare på hvem av disse som er mildere enn den andre, om det i det hele tatt er slik. Jeg tror mer at det er litt ulikt symptombilde. Jeg har også litt overvekt av testosteron, og har bla dårlig hy i perioder. P piller Diane har fungert veldig bra for det. Nå når jeg har stoppet på dem merker jeg at huden blir dårligere. Jeg har aldri hatt regelmessig menstruasjon, den har hoppet over flere måneder hele livet. Så jeg har ikke el så ofte. Men nå etter sist svangerskap så har noe skjedd, og el har plutselig beg å komme litt oftere.. Gyn min sa at pco-jenter blir lettere og lettere gravide jo eldre de blir, fordi pco-bildet blir lettere med årene. Jeg er i midten av 30 årene om ikke lenge, så det kan jo stemme det da. Syns du skal snakke med gyn din, og stå på krava ifht å få hjelp!

Skrevet

Ja, jeg skal gjøre det. Føler at nå MÅ jeg stå på, om man ikke "maser" litt så tar ting så himla lang tid..! Jeg tror at jeg nå må stå på før jeg helt mister motet.. :-) Selv om jeg har holdt på i 5 ÅR, så tror jeg at jeg sier jeg har fullført 1 pp nå, og starter på min 2pp. Kanskje jeg kommer meg ut av en dårlig sirkel? :-O

Skrevet

Ja, gjør det! Jeg håper du har en bra gynekolog som tar deg på allvor. Høres ut som dere har prøvd mer enn lenge nok, for å si det slik!! Er flott vi har denne siden å være på å få ut frustrasjoner:)

Jeg trodde også den satt for oss denne gangen, rett etter p-pille slutt har man visstnok ofte en kraftig el, og det hadde jeg.. Men det ble ikke noe graviditet ut av det, mensen kom flere dager før den " burde" så nå har jeg en 27 dagers syklus, og venter nå på at tegn på el melder seg. Hvis det nå blir el denne måneden!

Skrevet

Uff, SKUFFA! Hun ville vente til etter blodprøve reultatene, men etter det kunne vi starte med pergotime.... Ellers ville det ikke være vits med å ta de blodprøvene som jeg måtte ta... Drit skuffa, samtidig som jeg skjønner tanken hennes... Da må jeg bevise at jeg ikke har el tre ganger da... Nesten så jeg skulle gått til privat gyn, da får man jo nesten pergo kastet etter seg.... Jaja, jeg får iallefall en grundig utredning........ Men vil lage baby nå!!! :-/ Føler meg nesten som en liten unge, vettu.. Begynte faktisk å grine litt på vei hjem. Herregud. Nei, nå får jeg nok ta meg sammen...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...