Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Er det akurat sånn som Nicotintyggisene eller,tyggisene må man tygge veldig forsiktig,,ellers blir man drittkvalm,er det sånn med sugetablettene også,suges veeeldig forsiktig,ellers blir man kvalm?? Er de dyre? Hvor mange er det oppi ei eske? Hvor mange kan man ta pr.dag?
Miramor Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Fra nicotinell.no: "Nicotinell sugetablett Nicotinell sugetabletter har en frisk smak av mint og er et godt alternativ til deg som ikke kan eller har lyst til å tygge tyggegummi, kanskje er det ikke passende når du er på arbeid? Nicotinell sugetabletter fås i to forskellige styrker og kan anvendes på to forskjellige måter: Enten: Ved røykesug suges en Nicotinell Mint sugetablet. Nikotinet i sugetabletten vil lindre røykesuget. Eller: Du kan suge 1 tablett hver eller hver andre time og forebygger dermed at røykesuget oppstår. Hvis du ikke er sterkt nikotinavhengig, anbefales: Bruk Nicotinell 1 mg sugetabletter i 3 måneder, maksimalt 8-12 sugetabletter daglig. Reduser løpende antallet av sugetabletter per dag, inntil du ikke lenger har bruk for dem. Hvis du er sterkt nikotinavhengig, anbefales: Bruk Nicotinell 2 mg sugetabletter i 3 måneder, maksimalt 8-12 sugetabletter dagligt. Reduser løpende antallet sugetabletter per dag eller skift til Nicotinell 1 mg sugetabletter. Reduser deretter det daglige antall av sugetabletter til du ikke lenger har bruk for dem. Du bør ikke suge mer enn 8-12 sugetabletter (1 mg) daglig. For å få det beste utbytte av Nicotinell sugetabletter er det viktig at du bruker dem korrekt. Tegningen nedenfor illustrerer hvordan du skal bruke Nicotinell tabletter: Etter kort tid blir tabletten sterk. Den sterke smak er nikotin. Det frigjorte nikotinet opptas i munnen hvorfra det fortsetter over i blodbanen. For at dette skal skje må sugetabletten hvile mellom tannkjøtt og kinn så lenge det smaker sterkt. Hvis du ikke tar pauser, vil det frigjøres mer nikotin enn du kan klare å oppta i munnhulen. Du vil derfor svelge det og i magen har nikotin ingen effekt. Hvis du opplever at det klør i halsen, svir i magen eller at du sjeneres av hikke eller luft i magen, er det tegn på at sugetabletten skal hvile lenger. Nikotin kan irritere slimhinnen og det er derfor det kan klø i halsen når det svelges. Når den sterke smaken har avtatt, suges sugetabletten igjen, og det hele gjentas: suge, hvile, suge, hvile, inntil all nikotin er sugd ut etter ca. en halv time."
tante grusom master of law Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg blir meget kvalm av tyggisene, men av nicotinell sugetaletter blir jeg det IKKE. Og så smaker de ikke vondt heller.
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 ok:).Må jeg følge den bruksanvisningen,eller kan jeg bare ta 3-4 stk pr dag f.eks?? Er det samme hvor mange timer det er mellom hver tablett? Jeg tenkte at hvis jeg ikke skulle makte å slutte uten hjelpemiddel,så tenkte jeg å kansje prøve disse tablettene.Og ta bare vis jeg MÅ! Hvis jeg tar mindre enn det står,f.eks 4 stk er det farlig å gå på dem lengre enn 3 mnd?? Det er ikke sikkert jeg trenger det altså,men sånn i tilfelle! Hvor mange tabletter er det oppi en pakke og hva koster en pakke??
tante grusom master of law Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Det er 96 tabletter i en pakke og den koster ca 215kr. Resten er ikke jeg kvalifisert til å svare på. Da bør du høre med en lege.
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 ok:) var da billig.var det ikke?? Jeg skal høre på apoteket om det andre..De vet det kansje de,eller legen..
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Er det flere her som har prøvd sugetabletter med Nicotin? Ble dere kvalm av de?
Hellinor Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Skønner ikke at en som røyker er så opptatt av pris? Det er vel uansett billigere enn å røyke??? Få ut finger'n og slutt nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå