Gjest Kira06 Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Har begynt å gi vesla litt grøt og grønnsaker, og er usikker på hvor mye jeg skal gi til hvert måltid. Grøten er jo grei, ettersom det står på pakken hvor mye en porsjon er. Men det er verre med grønnsakene. Datteren min elsker alt jeg gir henne, og spiser av hjertens lyst. Ettersom det ikke er så lenge siden vi startet med fast føde, så tør jeg ikke gi henne massevis til hvert måltid, selv om hun sikkert kunne spist til hun kastet opp. Foreløpig gir jeg henne et halvt glass av grønnsakspurrèen til Neslè (eller en potet med litt gulerot hvis jeg lager selv) og en kvart banan + mm etterpå. Hvor mye gir dere til barn på den alderen?
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Poden er 6 mnd, og begynte med grøt for ca 3 uker siden. Han er temmelig småspist, spiser 8-9 halve teskjeer to ganger om dagen. Men han drikker myyyyye mm da :-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Heisann! Jeg lager all maten selv og har derfor og fundert mye på dette med str. Men jeg lager heller for mye enn for lite så hun kan bestemme selv. Og har merket meg etterhvert sånn ca hvor mye hun vil ha, men det varierer og med dagsformen. Jeg lager en porsjon av f eks en halv avokado og en halv liten banan, men dette er litt for mye så kaster litt. Og jeg får to middager av en potet og en stor gulrot med litt olje. Eller en potet, 3 cm squash og en stor bukett brokkoli. Hun spiser og en hel pære om jeg gir det, og blander eplemos i grøt som jeg har laget av 1 stk eple. Et godt tips til deg: Jeg fikk en bok på helsestasjonen som het "mat for spedbarn", og der har de en helt genial grunnoppskrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå