lilly28 Skrevet 13. mars 2010 #1 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg er ei jente på 28,og sluttet i august 2010 med prev,da vi ville prøve å få barn. Begynte også på nye medisiner(keppra) da jeg nylig hadde fått anfall ved bruk av lamictal. Fortsatt ikke blitt gravid, men håper at kommende ikm på tirsdag ikke kommer Tror dere at fire mg med folat er nok?? eller bør jeg kontakte nevrolog å høre om jeg bør ta mer....har lest at noen tar ti ganger så mye om dagen.... Noen her som bruker samme medisin som meg?? og som har noen gode ord å råd til meg?? Erfaringer ol?? Send meg gjerne et brev eller noe Håper noen kan svare meg,da jeg føler jeg ikke blir tatt seriøst av min fastlege.....tror ikke fastleger vet så mye om dette..... Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141579787-noen-pr%C3%B8vere-med-epilepsi-her-eller-som-er-s%C3%A5-heldige-%C3%A5-har-blitt-gravide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Håper 2011 er året* Skrevet 3. juni 2010 #2 Del Skrevet 3. juni 2010 Heisann :-) Jeg er ei jente på snart 26 år som fikk epilepsi da jeg var rundt 10-11 år. Gikk i hvertfall på barneskolen. Hadde to kraftige anfall etter hverandre og ble i årene som gikk fulgt opp med blodprøver og eeg osv. fikk ingen flere anfall etter de, men jeg går fortsatt på tegretol 400 mg daglig. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gjør det lenger, men dette er noe jeg skal ta opp med lege i sommer. Har ikke merket noe av epilepsien på mange år, da jeg var sammen med ex'n ble jeg gravid på p-pillen da jeg glemte en tablett, og selv om jeg tok abort, var alt som det skulle med meg og epilepsien. Nå skal jeg og min samboer prøve til høsten, og jeg har begynt å ta b-vitaminer som inneholder folat hver dag. Vurderer å ta rene folat tabletter men jeg får se. Håper det klaffer for deg og din samboer, jeg tror ikke epilepsi skal være noe hindrer selv om man blir gravid :-) Hilsen Hege Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141579787-noen-pr%C3%B8vere-med-epilepsi-her-eller-som-er-s%C3%A5-heldige-%C3%A5-har-blitt-gravide/#findComment-141931632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atannia Skrevet 2. januar 2011 #3 Del Skrevet 2. januar 2011 Hei, jeg er en jente på 28 år, og som er gravid. Jeg går selv på keppra, og har fått beskjed om at jeg må ta serumspeil hver mnd fram til fødsel. Jeg går og på folat 4mg om dagen, det vil si 2 om morgenen og kvelden. Og dette er mitt andre svangerskap. Jeg fikk resept på folat av fastlegen min. Jeg råder og ta kontakt med en nevrolog også, snakket med min. Og han har henvist meg til tr.heim. er det noe mer du lurer på så er det bare og ta kontakt! Hadde 3 anfall like før jeg ble gravid, håper og være anfallfri nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141579787-noen-pr%C3%B8vere-med-epilepsi-her-eller-som-er-s%C3%A5-heldige-%C3%A5-har-blitt-gravide/#findComment-142731954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå