Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Lurer på om jeg skal ta silikon da jeg etter 4 barn er rimelig flat og misstrives sterkt med kroppen min. Lurer på hvor mye som er vanlig å legge i hver pupp? Hvilken type protese er best? Har skjønt det slik at det er flere typer? Og hvor blir det penest å legge den inn? under brystet eller brystvorta? Ent. finnes det andre plasser man kan ta den inn? Håper noen kan svare og evt. gi meg noen andre tips og råd (utenom de jeg har spurt om) OG til dere som er imot slike inngrep: IKKE SVAR!!!!!
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 i got the real deal. oh ah! you want it you need it i got it you jelous... nadidadi... no boobs for you! yeah!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Kontakt nermeste plassen hvor du kan ta et slik inngrep, der får du konsulent time så godt som gratis, med ekspert i faget som kan fortelle hva som vil dekke ditt behov, og hva som er best for deg :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Takk for rådet, men er det ingen som har erfaringer å dele? Er liksom litt greiere og høre fra noen som har tatt silikon enn fra den som tjener penger på å sette det inn..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Jeg fikk lagt inn silikon for ett år siden. Da var begge brystene helt utslitte etter jeg enten gikk gravid eller ammet fra 2005 til 2008. Skulle legge inn ca 250, men under operasjonen måtte de opp til hele 400 i hver for kun å fylle ut tomrommet som var der inne. Hadde det blitt mindre ville protesene ligget slappt å de ville syntes. Så jeg føler ikke selv jeg har forstørret puppene mine, kun fylt i dem. Har runde proteser, ble lagt inn under brystvorten. Ser knapt arret, og det kjennes ikke at det er silikon i puppene. Jeg har ikke angret et sekund på at jeg gjorde inngrepet. Selvfølelsen er en helt annen nå enn for ett år siden. Synes det er litt pussig selv, men selv med 2 svangerskap bak seg, så følte jeg meg ikke nok kvinnelig. Det gjør jeg i dag!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Hei:) Jeg har silikon, la inn 230 ml, i dråpeformede protester. De gikk inn under brystet, og ingen arr er synelig. Hadde små bryster før, brukte vel 75 a, og bruker nå 70 c eller d. Ser helt naturlig ut, og jeg anbefaler virkelig dråpe. Andre venninner har tatt vanlig rund protese og ser ut som to kulerunde baller, og er ikke fint. Du får prøve protesene i en bh på konsultasjon, og legen min anbefalte at jeg la inn mer en 230, han tenkte minst 260, men jeg ville ha et naturlig resultat, og det fikk jeg. Men vær obs på smerter, det var sinnsykt vondt de første dagene. Jeg tåler ganske mye, og har høy smerteterskel, men måtte knaske smertestillende som drops de første dagene. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Hei. jeg har silikon, tok dette for snart 4 år siden. jeg la inn 350 i hver. jeg var helt flatbrystet før, så jeg brukte 75a, nå bruker jeg 80c og d. jeg er nå gravid med nr2 etter at jeg la de inn, de ser ikke ut som de gjorde, men de ser veldig naturlig ut. jeg har arr under puppen, det syns ikke så veldig godt. man kan heller ikke kjenne at jeg har silikon. jeg syns ikke det var så veldig vondt, jeg brukte ikke smertestillende i det hele tatt.. så folk reagerer forskjellig. lykke til!!!
Storebror & Lillesøster Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har nettopp gjort det for 6 dager siden,og jeg skjønner veldig godt den som gjør det for at de misstrives,jeg hadde skikkelig komplekser og slet psykisk,var innom legen og hun prøvde og få det dekket for meg,men nå i år har det vist blitt sånn at man kunn får det dekket vad kjønnskifte eller kreft. Jeg sov med bh på ville ikke vise meg for mannen lenger og fant hverken bh eller klær som jeg passet. Så jeg var rimelig flat hadde en a-cup før jeg fikk barna men etter amminga ble de halvert og det merkes når man har så og si ingenting fra før av. Så jeg la inn 260g silikonprotese,med snitt under brystet (høyprofil på protesen,ville ha moderat,men de var så brede i omkretsen at det ikke ble bra på meg,han la inn den først men jeg var så smal at det ble ikke fint de ble for brede,var redd høyprofil skulle bli for struttende og uekte,men han sa at det ikke ville bli det i og med at jeg ikke la inn så mye og at de ville bli litt flatere når han la dem inn under muskelen) Jeg er kjempefornøyd,føler meg endelig som en kvinne. Jeg gruet meg veldig,men på operasjonsdagen var jeg veldig rolig og alt var helt flott,ble tatt godt vare på og hadde jeg smerter etterpå,tok gikk et døgn før jeg kjente lemsterhet og da tok jeg en voltaren og 1 paracet,hjalp kjempegodt. Syntes du skulle lese litt på nettet se på bilder,før og etter og se hva du liker,jeg ville at de skulle være naturlige og det var det viktigste for meg,så kan du jo gå til en konsultasjon,og spørre om råd og høre hva som er "best". Lykke til.
Storebror & Lillesøster Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 fra a til c cup med 230? jeg la inn 260 og fikk ikke en full b-cup en gang,men hadde ingenting fra før av da. Han ville ikke mene for mye om hva jeg skulle velge og ikke,men var ærlig når jeg spurte om den og den ville bli for stor/rund/unaturlig for jeg ville ha et naturlig resultat og da sa han at det var plass til mer en de jeg hadde prøvd,men at det var jeg som skulle bli fornøyd og han forstod at jeg ville at det skulle bli naturlig og så også hvor mye jeg kunne legge inn før det ble unaturlig,men alle har jo forskjellig utgangspunkt så er nok lurt og høre med de som har greie på det,men jeg også lurte på 1000 ting før så det er bare og spørre,ringte dit og spurte og mange ting jeg lurte på også. Og det med smerter etterpå er nok også individuelt,jeg hadde inne 2-3str/typer protese for vi avtalte at han skulle prøve moderat profil og om den ble for stor i omkrets (siden jeg er så smal) så skulle han prøve den 20g mindre og om den også ble forstor skulle han prøve høy profil. (sa de skulle velge det beste resultatet ut i fra det som var viktig for meg,at det ble naturlig) Så da hadde de altså inne flere proteser og rota en del inni der og jeg har ikke hatt mye vondt,tok ikke noe smertestillende første døgn,de 3 neste dagene har jeg bare tatt 1 voltaren og 1 paracet 2-3 ganger pr dag og det er jo ingenting fikk paralgin forte også men har ikke hatt brukt for den,har vaska klær og laga mat siden 2 dagen,kjenner bare at det er veldig ømt/lemster,så etter de 3 dagene har jeg ikke rørt noen smertestillende.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 og du, husk å sjekke klinikken du gjør inngrepet på ordentlig først. be om referanser ol.. alle stedene er ikke like bra!!!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 Jeg la inn 350 ml for 7 mnd siden. Protesene er runde og i høyprofil. La dem inn under brystene. Er der arrene blir minnst synlig, + faren for komplikasjoner er mindre da. Har dem under musklene. Hadde fra før stor C, har nå DD. Kjempefornøyd Har ca samme størrelse nå som før jeg fikk barn
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #13 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har silikon, tok det for fire år siden på Nobel Clinic i Oslo. Kan ikke huske å ha fått noe valg om type protese eller om den skulle under eller over brystmuskelen. de hadde èn måte å gjøre det på som de mente var best tror jeg. Det er hvertfall vanlig runde silikonproteser, 315g i hver. Og jeg ble VELDIG fornøyd! Gikk fra stor B-cup til F/G-cup. Men nå som jeg er gravid, er jeg ikke fornøyd lenger, de har blitt svære som meloner, og vokst tre cupstørrelser, og ammingen er ikke i gang enda. Grøss. Gruer meg til hvordan de kommer til å se ut etterhvert, må nok under kniven igjen! Det beste rådet er å gå til en klinikk som utfører dette, så får du råd fra eksperter. Og de er veldig flinke til å gi faglige råd, de lurer deg t\ikke for å tjene mest mulig penger. Da har du isåfall gått til noen veldig useriøse!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 la inn silikon (runde proteser) i 2002. 275g i hvert bryst. Dette var før jeg fikk barn og jeg var 22. Veldig fornøyd, ser fortsatt flotte ut etter amming! De ser ikke ut som Pamelapupper og er heller ikke harde. La inn rundt brystvorten, arret synes nesten ikke
Hopptetussa90 Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Hvor mye du enn velger å legge inn, sørg for at klinikken bruker rue silikonproteser. Saltvann og glatte silikonproteser er noe dritt. Snitt under brystet blir penest, synes jeg. Da vil ikke arret synes da det vil ligge i kanten under brystet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå