Gå til innhold

søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg er litt uenig om vi trenger søskenvogn når lilleknøtt kommer i august. Da er datteren vår 21 måneder. Jeg synes vi bør ha en søskenvogn, men sambo mener vi bare trenger å kjøpe et sånt sete som vi kan sette på vogna.

Hvilke erfaringer har dere med to forholdsvis tette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring å komme med dessverre. Men jeg ser at junior ikke kan stå på ståbrett ennå, og ekstra sete kan man ikke montere (TFK twinner twist.) Gutten vår er også 21 mnd da han blir storebror. Så derfor har jeg valgt å kjøpe en tvillingvogn/søskenvogn på nettet. Det er også en TFK, og jeg har bestilt den fra Tyskland. Veldig lett å selge videre etterpå, så jeg regner med den vil koste oss ca 3000 sånn totalt. Kjøpt ny i Norge, med alt utstyr ca 10 500 kr. Mye å spare altså! Har ennå ikke mottatt vogna, for jeg bestilte den forrige uke, men kan se av "pakke-loggen" at den er ankommet lager i Oslo iaf. Så da har vi den nok til uka :-)

Skrevet

Har du bestilt den via en nettside da eller? i så tilfelle, hvilken?

Skrevet

Litt avhengig av hvor mye du tror dere kommer til å gå trilletur alle sammen.

Vi har 15 mnd mellom våre, og kjøpte søskenvogn. Har absolutt ikke brukt den mye, men regner med at det blir bedre nå når snøen forsvinner og det blir lettere å levere/hente i barnehgae med vogn stedetfor bil :)

Men om du skal ha begge hjemme, kjøp vogn! Ellers kan dere vel bare vente og se an hvordan behovet blir?

Et alternativ er jo å kjøpte bæremeis, så kan eldste sitte i den?

Skrevet

Vi har 26 mnd mellom de yngste og kjøpte søskenvogn og det har vært gull! Den yngste er nå 18 mnd og uten den hadde det vært dønn umulig for meg å feks trille tur, gå til byn osv med begge ungene. Selv om hun eldste kan gå selv eller sitte på ett søskensete/stå på ståbrett, så er det langt fra optimalt. Vi har en babytravel søskenvogn med hardbag, veldig fornøyd med denne

http://www.foreldreguiden.no/utstyr/barnevogner/babytravel_tvilling_comfort_lux/

Regner ikke med noe problemmed å få solgt den når den tiden kommer. Da vi skulle kjøpe prøvde vi å få tak i denne brukt, men de ble solgt mer eller mindre i det de ble lagt ut.

Skrevet

Jeg har en på 20mnd og jeg hadde ikke kjøpt søskenvogn om det hadde kommet en ny en nå. Bruker vogna til soving, og that's it. Tok den til barnehagen i dag, bare fordi mini spurte om det. Men han er flink til å gå, og om vi skal gå langt hiver jeg han på ryggen. - Selvom man ikke er super sprek rett etter fødsel vil jeg ikke tro det er særlig forskjell på å ha en på rygg/mage og en i vogn enn to i en stor vogn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...