Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 (altså med én eller to l' er?) ..og hva syns dere om navnet?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Ellinor. Ikke begynn å tull med skrivemåten på et så vanlig navn..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Vel, anonym 20:42... Ifølge statistisk sentralbyrå er det 224 stk som heter Elinor og 1313 som heter Ellinor. Altså er begge deler fullt mulig, selv om det er mest vanlig med to l' er. Så det er da overhodet ikke å tulle med skrivemåten om man bruker bare én l.. Forøvrig blir da navnet opprinnelig skrevet Eleanor, mens Elinor/Ellinor er norsk varianter.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Jeg heter Elinor og synes det er mye, mye finere enn Ellinor.
FrøkenSprøken Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Jeg må nesten svare Ellinor, siden det er det datteren vr heter. Men hvis du bor i Trøndelag, får du ikke lov! Jeg får spader hvis det blir to Ellinor i min datters klasse. Det er derfor hun ikke heter Nora
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå