monica22 Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 har veldig lyst å bli gravid, er 27 år snart og har en datter som snart er 3,5år. veide endel når hun og kom til verden,139kg. og nå veier jeg 10kg mer. er 168 høy.synes dere jeg veier for mye til å prøve på 1 til,eller synes dere jeg skal gå ned i vekt først.? jeg gikk ned 50kg før jeg fikk datteren min og det var kanskje det som hjalp spiren å sitte på 3 forsøk.. lurer på om noen har erfaring med å være så tung og gravid??
FrkLykkelig Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 jeg er selv en tung jente, og jeg begynte på et opplegg som legen min anbefalte. jeg har kun tatt av 5 kg, men jeg har endret kostholdet og føler meg vel mer sunn :-) Jeg tror nok graviditeten kommer fortere og blir lettere å bære om du tar av litt, men jeg vet hvor enkelt d er å si... Jeg beundrer deg at du tok av så mye til forrige fødsel, jeg venter første og er kun 7 uker på vei, så jeg vet ikke hvordan det er å være 90++ å gå gravid... Gleder meg til å følge deg på veien :-) lykke til :-)
monica22 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2010 takk for svar. ja har tenkt å gå ned i vekt. har gått ned 8 kg til nå,men kommer liksom ikke videre...veide 110kg når jeg ble gravid sist,så er jo forandring til nå.. har skikkelig uregelmessig mens og,så er heldigvis blitt henvist videre til gynokolog nå etter lang masing på legen:) lykke til videre du og.. du har en fantastisk tid i møte:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Hei hei:-) Har samme dilemma som deg, men jeg velger å prøve å bli gravid mens jeg prøver å gå ned i vekt. Var 15 kg lettere før forrige sv.skap enn jeg er nå, og syns da det var MER enn tungt nok. Men jeg klarer ikke la være å prøve å bli gravid, for da føler jeg bare tiden flyr i fra meg, og ønsker sånn en liten til! Her prøvd siden beg. av mai 09, så det tar jo tid også... Masse lykke til til deg, og så satser vi på vi klarer både å gå ned i vekt, og bli gravid:-)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Hei.. Eg var 131 da eg ble gravid... ved ett uhell.. Har og pco syndrom, så hadde igrunn fått beskjed om att eg nok måtte ha hjelp for å bli gravid. Så kom som en overaskelse.. En positiv sådan.. Gikk ned 7 kilo de første mnd, har begynt sakte å sige opp igjen, er nå 127. så har ikke gått over startpunktet enda.. og det er eg ganske så fornøyd med. Er nå i uke 30. Og har det kjempefint, og er i bedre form enn eg trodde eg skulle være og. Får tettere oppfølging av lege, og ekstra sjekker på ultralyd, pga overvekt. men det gjør bare att eg føler meg tryggere og. så det er eg bare glad for. De siste mnd er vel de som gjerne blir tøffest, men tror nok det går veldig fint..
LHHR Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Hm...ikke lett dette her. Er selv 109kg og sliter med å bli gravid med nr. 2. Har prøvd i 1.5 år nå. Når jeg ble gravid med nr. 1 veide jeg nesten 100 kg, så det er vel ingen annen utvei enn å pine seg ned noen kg. for at en spire skal feste seg. Har vært til gyn og hun sier at det er ikke noe feil med meg men alder og kg. jobber imot meg, alder får jeg jo ikke gjort noe særlig med....men kg skal det jo være mulig å få gjort noe med..selvom det er utrolig vanskelig. Det er jo ikke automatisk sikkert at du legger så mye på deg under graviditeten heller, du skriver ikke hvor mye du la på deg under forrige svangerskap. Jeg ville nok prøvd en blanding av prøve på nr. 2 og gå ned noen kg. Lykke til!
ღMadame_mim ღ Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er nå på overtid med førstemann. Jeg veide 121kg når jeg ble gravid. Hadde da gått ned 10kg før jeg ble gravid. Har gått opp bare 6.5kg i graviditeten og har ikke hatt noen komplikasjoner av noe som helst slag. Har kun hatt bekkenløsning den siste måneden og litt lavt blodtrykk i 1 tri, ellers så har alt vært helt problemfritt!! Jeg tror nok det har noe å si hvilken form man er i også og ikke bare vekten. For meg er det bare vekten som er problemet, har ingen plager eller tilleggssykdommer. Lykke til både dere som er gravide og dere som prøver :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Hei dere. Jeg veide 114 da jeg ble gravid med nr 2.. Vi prøvde(ikke så hardt :-p) i ca 6mnd, gav opp..og hva skjedde..jeg ble gravid! med nummer en veide jeg 99kg og det var et aldri så lite uhell.. Poenget mitt er at det er ikke alltid vekten som gjør at man ikke blir gravid..men det er veldig lett for en lege/jordmor å legge skylden på vekten. Men til deg HI..klart det er enklere å gå gravid om man er litt lettere, ville kanskje anbefale deg å gå litt ned? For din egen del? :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Jeg slutta på p-pillen og ble gravid med første forsøk selv om jeg veide 104 kg.. Har hatt endel bekkenløsning, men det hadde min ikke-overvektige mor også. Så lenge man føler seg i god form, så tror jeg du bare skal prøve i vei. Når man blir gravid så må det vel være en mening med det, om det skjer nå eller minus 10 kg. La det være opp til skjebnen Så kan du slanke deg litt mens du venter på at det skal skje, det er klart at det er lettere for kroppen å miste litt tyngde først. Mindre belastning på ledd og lemmer Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå