Gå til innhold

kommet helt ut av tellinga, og bare surrer,,men,,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har termin samme dag som deg, var på ultralyd på torsdag, og da sa de jeg var 18+2. Trodde jeg skulle være 18+1 da jeg men..

Jeg er altså 18+5 idag, men mener selv jeg skulle vært 18+4.

Norsk svangerskapslengde er 40+2, så om du bytter uke på for eks. en tirsdag, så kommer terminen to dager senere, en torsdag.

Men jeg bytter uke på tirsdag, og har termin en fredag, så svangerskapslengden "min" blir da 40+3.

Blir helt forvirret av dette her jeg! (Gjorde det ikke noe bedre å lese innlegget min flere ganger heller)

Mammaløve, regner du etter amerikansk svangerskapslengde? Altså 40 uker? For ifølge norsk svangerskapslengde er du jo 18+6 idag :)

Hei, gå inn på denne linken http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/?day=12&month=3&year=2010&cyclus=28&f=t

Trykk av for antatt termin, da kommer det eksakt opp hvor langt du er kommet i svangerskapet!

Lykketil!

Annonse

ehmm.. flaut å spørre men... Hva er forskjellen på amerikanske og norske svangerskaps uker? Jeg ble nemlig gravid i Australia, og jeg syns liksom systemet der var veeeldig anderledes enn her( regner med at de følger det amerikanske..) og når jeg kom hjem, var jeg plutselig en uke LENGER på vei. Så, hvordan fungerer det egentlig?

Er bare to dager forskjell, norsk lengde er 40+2 uker, mens amerikansk er 40 uker :)

En uke var da veldig lenge..

Blir litt oppgitt, rekner jo forskjellig overalt, jordmor sier en ting, legen sier en ting, og de på UL sier noe annet. Gaad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...