Gå til innhold

Vidunder mot kvalme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lå i 5 dager med ekstrem kvalme. Det var hele døgnet. Spydde bare på luft og magesyre. TORTUR! Så rådet min super-lege meg til å prøve 1 postafen (bilsyketabl.) 1 vitamin B6 og 1 ingefær tabl. Og disse 3 sammen fjernet kvalmen på 1 døgn! Jeg tar de om morgenen ca 15 min før jeg står opp og så igjen rundt kl 15.

Jeg er nå bare små-uggen med nedsatt matlyst. Men det er mye bedre enn å spy døgnet rundt og ikke klare noe annet enn å ligge strak i sengen.. Vel verdt et forsøk jenter!

Lykke til =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt =)

Skrevet

Takk for tips!

Kjøper du de på helsekost, eller?

Skrevet

Sikkert et dumt spm siden legen anb., men kan man ta prostafen når man er gravid?

Bare lurer ;)

Er plaget av sjøsyke selv, og hvis vi endelig skulle klare å bli gravid hadde det dært gøy å kunne bli med på hytta fremdeles! :)

Skrevet

Postafen er et av de best utprøvde midlene mot svangerskapskvalme, men jeg ville snakket med lege før man tar det regelmessig...

Dessverre hjalp det ikke på meg med den mixen, måtte over på noe annet. Og seks ingefærtabletter. Selv det med ikke sååååå god effekt, men jeg lever da igjen, og er ikke innlagt med intravenøst ;)

Skrevet

Jeg kjøpte det på apotek, men får det nok på helsekost også.. =)

Skrevet

Legen min sa at det ikke er bevist eller motbevist noe med postafen. Jeg brukte postafen sist jeg var gravid og det gikk helt fint. Brukte det 1 uke da og i dette svangerskapet. Nå er jeg kommet der at B6 og ingefær hjelper nok mot kvalmen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...