minha filha Skrevet 13. mars 2010 #1 Del Skrevet 13. mars 2010 Etter nedslående beskjed om forhøyet FSH-verdi, har min datter nå tatt kontakt med CFC. De sier at hun skal scannes på 2. syklusdag og så starte med Gonal-F. Deretter ny scanning på dag 7, for så å avvente nærmere beskjeder utfra situasjonen. Dette hørtes greit ut, helt til hun studerte kalenderen nærmere:-( Hun får antakelig mens tirsdag 30.mars. 1. scanning altså onsdag i "den stille uke". Medicus er stengt hele påska. Mine spørsmål til dere hjelpsomme damer: Noen som vet om andre gyn. som evt. kan ha åpent da? Om dette blir umulig, kan denne scanningen utelates og begynne på medisinen likevel? Scanning nr. 2 på syklusdag 7, blir andre påskedag. Det må da gå greit med en dags forsinkelse, eller? Og til slutt, er scanning 2.mensdag inn- eller utvendig? Hun kommer nok til å maile disse bekymringene til CFC, men jeg lovte å spørre her inne hva dere tror. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141577752-s%C3%B8vnl%C3%B8s-i-trondheimscanning-i-p%C3%A5skeuka/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 13. mars 2010 #2 Del Skrevet 13. mars 2010 Scanningen 2.syklusdag er innvendig (alle UL ifbm IVF er det), og det kan hende at hun kan slippe den hvis hun snakker med klinikken - det kommer litt an på hvorfor de mener at hun skal ta den (sannsynligvis for å sjekke at alt ser bra og og telle hvor mange follikler som ligger klare til modning). UL nr. 2 burde det gå greit å ta på dag 8, da har hun i så fall gått på sprøyter 6 dager (hvis hun tar sprøytene om kvelden, ellers blir det 7) - men det kommer an på diagnosen hennes, størrelse på dosen etc. Det er kanskje også en usikkerhet ift når hun faktisk får mensen - har hun alltid samme syklus, på dagen? Jeg tror ikke dere finner noen privat gynekolog som er åpen onsdag før påske, men det går jo an å ringe rundt... Hvis dette ikke klaffer, så er det bare å vente en syklus til. Jeg vet er kjipt når man gjerne vil igang med det samme - jeg må vente en syklus ekstra selv pga påsken nå, og har også måttet vente en gang før av samme årsak, samt gå på medisiner ulidelig lenge pga påsken. Men krise er det jo ikke - og ofte kan det vær lurt å ikke legge opp til mer stress enn nødvendig rundt forsøket, kanskje er det bedre å vente en syklus heller enn å være usikker ifbm gjennomføring. Uansett bør hun avklare alt dette på forhånd, og det gjør hun nok, som du sier. En måned ekstra er bare en måned, og betyr ikke noe i det store bildet. (..og betyr enda mindre når man ikke er så gammel som f.eks jeg begynner å bli ;-) ) Lykke til til dattera di! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141577752-s%C3%B8vnl%C3%B8s-i-trondheimscanning-i-p%C3%A5skeuka/#findComment-141578921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minha filha Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 13. mars 2010 Tusen takk for godt svar. Når jeg ser på profilen din, blir jeg litt flau over at vi er så utålmodige. Dere er ganske så jevngamle, ser jeg. Hun er 74-årgang, singel og hatt 4 neg. inseminasjoner. IVF skal prøves pga FSH rundt 12. Tror det var snakk om 450 ettellerannet med Gonal-F? Pga jobbsituasjonen hadde det passet bra med denne syklusen, for to mnd senere har hun ferie som kan brukes til evt. nytt forsøk. Det må vel være en medisinfri syklus mellom hver gang, eller? Takk igjen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141577752-s%C3%B8vnl%C3%B8s-i-trondheimscanning-i-p%C3%A5skeuka/#findComment-141579500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 14. mars 2010 #4 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei igjen! Ikke noe å være flau over.. Alle er vi utålmodige her inne... Det handler mye om å være realistisk optimist, dette :-) Så er det også sånn at man ofte får et litt mer pragmatisk forhold til dette når man har holdt på en stund. Ting går ikke alltid som planlagt, og man kan se at det er godt å ha litt pusterom innimellom også. Både kropp og sjel skal jo henge med... La meg si det slik, for meg er det bare ikke aktuelt å grave meg langt ned og bare ha det fælt og tenke på hvor vondt dette er - selv om jeg ofte kan ha lyst til å gjøre akkurat det. Så da må man må finne en måte å leve videre på, både mens man er i denne prosessen, og etterpå, uavhengig av resultatet. Jeg må si at jeg synes dattera di er tøff! Hadde jeg vært singel så er det ikke usannsynlig at jeg hadde vurdert å gjøre det samme. Jeg skjønner at det passer fint å komme igang nå i april - hun får bare ta disse telefonene, så finner hun jo ut om det går. Ja, det skal være minst en normal syklus mellom hvert forsøk. Ønsker henne lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141577752-s%C3%B8vnl%C3%B8s-i-trondheimscanning-i-p%C3%A5skeuka/#findComment-141585163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymeee Skrevet 18. mars 2010 #5 Del Skrevet 18. mars 2010 jeg må vente 2 menstruer på grunn av påsken..i mine regninger får jeg mens på en lørdag i april og må til ul 2.mensdag.. vil ikke vente til tredje mens,bare på grunn av en helg=(( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141577752-s%C3%B8vnl%C3%B8s-i-trondheimscanning-i-p%C3%A5skeuka/#findComment-141601784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minha filha Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei igjen til dere som også er "rammet" av påska:-) Konklusjonen etter mailrunder med Medicus og CFC for min datters vedkommende er at UL på 2. syklusdag kan gjøres før påske (altså før mens) ettersom hovedhensikten er å sjekke evt. cyster og andre uhumskheter. Neste scanning som skulle ha vært 1.påskedag, kan gjøres dagen etter uten at det skulle ha så mye å si. Så her sover vi litt bedre, selv om bestilling av UL timer ennå ikke er helt i boks og hvem vet om mens akter å innfinne seg når man tror...? Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141577752-s%C3%B8vnl%C3%B8s-i-trondheimscanning-i-p%C3%A5skeuka/#findComment-141602586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå