Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Synes alle luker så "parfymert"... jeg er usikker
Mor Løvehjerte Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Jeg vil etter egen erfaring anbefale deg å droppe våtservietter til en nyfødt baby. Vår fikk bleieutslett herfra til månen og så ikke ut i bleieområdet. Vi brukte Neutal sine (mener jeg). Anbefaler deg å bruke vann på kluter. Vi kjøpte Mesoft som er engangs gaskompresser (100 stk til 25 kr) på apoteket. En gang i blant (tur ute osv) bruker vi fortsatt våtservietter når vi må, men da prøver vi å få vasket med vann etterpå. Men her strides de lærde. Mange barn får ikke noen problemer av våtservietter, selv om de bruker dem dagen lang. :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Coop x-tra sine er flotte synes jeg. men, jeg ville nok uansett begynt med Mesoft til nyfødte, rent vann på og kanskje litt olje til bæsjen, og det er like godt, om ikke bedre, enn våtservietter! Og det er billigere i tillegg:)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Til nyfødt bruker man mesoft kompresser med vann og olje.. Skal du på tur har du med deg Neutral sine.. Men det er bare i krisetilfeller..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Vi passer på å kjøpe våtservietter uten parabener, hormonforstyrrende og allergifremkallende stoffer i. Og bruker Libero og X-tra sine mest, når vi ikke bruker Mesoft. Har brukt våtservietter mest, og hun har aldri fått utslett eller blitt sår av dette, utenom da hun begynte i barnehagen og de brukte First Price sine våtservietter.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 http://gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009/Pleieprodukter-til-baby-2009-Testvinnerne Se på denne siden. Der har du alle typer babyprodukter som er anbefalt fordi de egner seg til sart babyhud. Men når baby er helt nyfødt bør man som nevnt ovenfor bruke mesoft og vann.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Jeg brukte ikke våtservietter, men Libero vaskeservietter som man bare tar vann på, evt olje for en sår stump. Våtservietter er ikke bra for ny og sart hud
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #10 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har alltid brukt Libero sine våtservietter. Har fungert bra her i gården. Nå skal det nevnes at jeg kun bruker våtservietter til bæsjebleier og vasker over med en våt klut etterpå og tørker stumpen før jeg tar på bleier. Har aldri hatt problemer med sår hud eller utslett.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Samme her i gården, har ikke hatt problem hjemme med de. Men, på sykehuset fikk vi en veldig sår stump med åpent sår. Da måtte problemet pleies da vi kom hjem. Siden har jeg ikke hatt noe problem.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 bruk våtservietter når dere er ute fra huset,ellers bruk tørre servietter som du får kjøåt på ICEA og rimi,de er geniale!myke og blir ikke ødelagt av vann.tror det er denne billigkjeden som lager de,euro-shopper. anbefaler de på det sterkeste!
Trollemor75 Skrevet 13. mars 2010 #14 Skrevet 13. mars 2010 Mesoft og vann/olje hjemme. Natracare økologiske våtservietter. Inneholder ikke mineraloljer og er nedbrytebar. De lager forøvrig også gode binds og tamponger til oss mødre.
Trollemor75 Skrevet 13. mars 2010 #15 Skrevet 13. mars 2010 Har forøvrig merket meg at de inneholder 3 allergifremkallende produkter iflg. Grønn Hverdag, men gutten fikk utslett av Neutral (tåler heller ikke Neutral zinksalve) og ikke av de.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #16 Skrevet 13. mars 2010 jeg har aldri brukt våtserviett på barnet min. jeg bruker små gasskluter som jeg har litt lunket vann og litt baby olje på vist hun er sår. etter på smører jeg et tynnt lag med sinksalve. jeg har kluten med i stellebegen ute. er ikke ofte man trenger å bytte bleie uten at de er vann i nærheten. jeg har med en liten pakke med våtservietter i nød men til nå har de kun blitt brukt til å vaske ansiktet. når min baby var nyfødt synst jeg våtserviettene var så kalde, derfor begynte jeg aldri å bruke de. bare et tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå