Santori Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Hei ! Jeg tok en test på torsdag og den viste at jeg var gravid men hva gjør jeg nå ? hehe, føler meg akkurat passe teit Skal jeg ringe legen og bestille time med en gang eller skal jeg vente ? i følge mine beregninger er jeg et sted i uke 6. det står jo ikkenoe noe sted om hva jeg skal gjøre nå, og hva jeg trenger å gjøre
carina86 Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 ring du, det skader ikke, jeg ringte en torsdag, da var jeg ca i uke 5, fikk time uken etter, ei veninne fikk beskjed om å komme på kontroll når hun er 12 uker på vei. så legekontoret ditt bestemmer litt når du skla komme så bare å ringe
Santori Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2010 Takk, da får jeg vel ringe på mandag, men hva skjer på den legetimen?
power puff Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Hos legen så tar hun en GU + blodprøver. Du må fylle ut et skjema med info om deg og pappaen til barnet. legen vil også sende inn en henvisning til fødeplass på det sykehuset du ønsker å føde på. Husk å ta med deg urnprøve Gratulerer med graviditeten!!
power puff Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 og en ting til! Dra på apoteket og kjøp deg folat, det er viktig at du tar det de første 3 mnd når du er gravid for å forbygge ryggmargsbrokk hos babyen.
FrkLykkelig Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 jeg fant ut at jeg var gravid for en uke siden, og ringte legen mandagen. de sa det var normalt å til første time i uke 12. Jeg fikk time i slutten av mars (er i uke 7 nå) Da måtte jeg ha med urinprøve (morgenurin, som må settes rett i kjøleskap om en ikke skal til legen med en gang) ellers så aaaner jeg ikke jeg heller.... Lykke til :-))) Vi får holde hverandre oppdatert ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå