nea80 Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Har ikke vært her inne på lenge, men så fort det dukker opp en ny "utfordring" er veien kort til dib! Og som det bruker å være, er det man lurer på tema for flere - ser det er flere tråder om mat her. Jenta mi er straks 6 mnd, vi begynte med smaksprøver på frukt/grønnsaksmos for et par uker siden med gradvis økning til en liten porsjon ved middagstid (..og hva er egentlig "en porsjon"?!). En halv banan, eller en halv potet/gulrot/etc blandet med mm. Hun ble hardere i magen og trykket en del uten større resultat, men virket ikke plaget av magevondt, annet en et lite "tak" innimellom. Denne uka har vi også begynt med grøt, har jobbet oss opp til en halv porsjon nå (kveldsmat). Hun storkoser seg med maten og spiser like mye mm som tidligere. Men magen er stadig hard.. Har prøvd å gi sviskemos til middagsmåltidet + litt i grøten, evt malt/pære. Hun drikker vann, men det blir selvfølgelig ikke de helt store mengdene. Noen med erfaring? Jeg regner med at det er naturlig at det går litt tregere når tarmene får mer å jobbe med, og så lenge hun får ut litt og ikke klager over magevondt stresser jeg ikke så veldig. Men jeg lurer jo på hvor lenge det skal vare, om jeg gir for mye mat, for lite væske, and so on, and so on.. Har prøvd å spørre på helsestasjonen, men syns svarene blir diffuse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå