lykkeligmams<3 Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 beklager men vet bare ikk hvem å spørre, men jeg slitt veldig med å få i meg noe som helst av drikke og mat. og i de to siste dagene har jeg ehh hatt oppkast og diare av alt jeg har fått i meg. nå får jg ikk i meg en slurk av noe veske heller. er utrolig ut slitt og svimmel. klarer rett å slett ikk å reise meg. jeg er 8+5 på vei nå.. noen som vet?
FrkLykkelig Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 har du prøvd med noe kjeks eller noe før du står opp om morran? Huff, ikke godt å ha det sånn... Ønsker deg lykke til!
carina86 Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 ta kontakt med legevakta, hvis du er dehydrert får du på fyll av veske intravenøst enten hos de eller på sykehus, jeg ligger på sykehus nå for tredde gang pga ekstrem svangerskaps kvalme. ta kontakt med legevakta!
lykkeligmams<3 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2010 mener du det= kan det bli så ille? tenkte å ta meg en tur til legevakta men har bare ikke krefter til å dra ditt. også er jeg veldig ensom her. nettopp flytta til oslo, og samboeren min jobber hyele tiden. hehe trur ikk det går over da? eller om d ikk må være så skadelig
FrkLykkelig Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 får du ikke i deg hverken vått eller tørt så kan det være veldig skadelig... og ikke bare pga barnet, men deg og... Blir det for ille så må du få næring intravenøst ja....
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Hei =) Det er ikke verdens undergang. Dette er ganske vanlig. Fosteret har det helt fint og tar alt det h*n trenger. Tilstanden din er det eneste av bekymring. Har vært gjennom det 2 ganger. En venninne av meg gikk i 11 uker uten noe særlig næring. Da hun hadde gått ned 10 kg ble hun innlagt på sykehus i 2 dager med intravenøs. Jeg lå i 5 dager med ekstrem kvalme. Det var hele døgnet. Spydde bare på luft og magesyre. TORTUR! Så rådet min super-lege meg til å prøve 1 postafen (bilsyketabl.) 1 vitamin B6 og 1 ingefær tabl. Og disse 3 sammen fjernet kvalmen på 1 døgn! Jeg tar de om morgenen ca 15 min før jeg står opp og så igjen rundt kl 15. Jeg er nå bare små-uggen med nedsatt matlyst. Men det er mye bedre enn å spy døgnet rundt og ikke klare noe annet enn å ligge strak i sengen.. Lykke til =)
Guttemamma75 Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Høres jo mer som at du har omgangssyke på toppen av vanlig svangerskapskvalme i og med at du har diare.. Diare har ingen sammenheng med svangerskapskvalme.. Du kan jo ta kontakt med legevakten og høre med de, men jeg vil sterkt anta at de vil anbefale at du får i deg mest mulig væske i små hyppige porsjoner og at du hviler.. Går det ikke over i løpet av et par dager eller inntil en uke, eller allmentilstanden din blir veldig dårlig må du selvsagt ta kontakt med lege...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå