Gå til innhold

Noen med kjerringråd mot hoste??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de tre siste nettene hatte n fryktelig hoste..Må sitte i senga, alikevel så hoster jeg konstant mellom 0000 og 0300...Blanding av tørr-hoste, og slimhoste....Tros jeg blir GAL..HAr vært og er delvis forkjøla..Litt snørrete og slikt, men har de siste 5 dagene nesten ikke hosta i det hele tatt på dagtid..Før den tid sov jeg natta, og hadde en "Hoste-time" på morgenen for å få opp "tinger"....Men ble ferdig med det og trodda at nå til helga skulle jeg være 1005 igjen..

Vel, er jo nesten det..Hadde det ikek vært for snørra og bittelitt kløe i halsen, så er jeg 100% på dagtid,- men natta da mann.....Ahh, blir GAL...

Tussin og Tuxi hjelper ikke, heller ikke Noskapin eller en blanding av disse (en type mot slimhoste en mot tørr hoste).Så nå vil jeg ha kjerringråd....Mot begge typer hoste....Kunne vel prøvd å få resept på denne "morfin" medisinen jeg ikke husker hva heter, men synes det blir unødvendig dyrt, og unødvenidg bruk av tunge medisiner.... Men over helga MÅ jeg nok krype til korset om ejg ikke er bedre...

Så kom med råd da jenter.:o) NOEN kan sikkert noen triks og knep

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Ikke akkurat kjærringråd, men:

Prøv Fribol halspastiller. Får kjøpt det på apoteket. Har hatt god effekt av det ved sterk hoste. Finnes med sitron og "sterk". Jeg synes sterk er best.

Håper du blir fort frisk! Lykke til!

Skrevet

varm melk med honning i:)

en liten tår med jægermaister:)

"morfin" medisin heter cosylan.

Skrevet

Hadde som deg en stund tilbake, prøvde fribol host/hals, hostesafter ol. ingentig hjalp.. Fikk tips av naboen om varm melk en en god del presset sitronsaft (eller sånn sitronsaft du kjøper i butikk, sånn på sitronformet flaske) og en halv teskje honding i, smakte helt forferderlig, skulle drikke dette minst 6 ganger i 2 dager.. Men det gikk da over, så kanskje du kan prøve det?

Skrevet

Takker, takker :o) Skal printe ut tråden nå og ta den med meg :o) Bare kom med mer, mer...:o)

Skrevet

Respakle (sikkert stavet feil) på helsekost vet jeg funker på mange.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...