Gå til innhold

Flere som har "problemer" ang rulling?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06
Skrevet

Datteren min er 6 mnd neste uke, og har helt dilla på å rulle fra rygg til mage. Legger henne ned i lekegrinden eller på treningsmatten, og før jeg får snudd meg så har hun rullet seg over på magen.

Problemet, hvis jeg kan kalle det det, er at hun blir jo ganske sliten av å ligge på magen og hun klarer ikke å rulle seg tilbake selv. I dag har jeg telt etter, og jeg har snudd henne 73 ganger. Er det rart at man blir litt lei:)

Er deres barn også slik, og når kan man cirka forvente at barnet skal kunne klare å rulle fra mage til rygg? Begynner å bli litt slitsomt dette her*s*

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Min kan rulle fra mage til rygg, men det er sjeldent at han gidder. Det er jo mye morsommere å rope på mamma, for da kan hun jo leke også! :-)

Men irriterende er det ja, særlig når de insisterer på å rulle mens man skifter bleie. Grrr.

Skrevet

Tulla mi på 4 mnd, ruller begge veier, men roper ofte på hjelp når hun er i lekegrinda. Når hun er på gulvet bruker hun rullinga for å komme seg fram, ruller både hit og dit. Morsomt, men man må følge godt med. For hun ser ikke i det hele tatt hvor hun ruller, så er litt redd for at hun skal skade seg. Når hun ligger midt på gulvet, er det bare 3-4 rull til døra, og 2,5 rull til peisen. Og de rullene går ganske så raskt.

Skrevet

Vår lille gutt på litt over 7 måneder har rullet fra rygg til mage i to måneder nå, men har ennå ikke vist noen interesse for å rulle den andre veien. Han virker nesten nærmere å begynne å krabbe; reiser seg opp på knærne.

Men, han har blitt mye mer tålmodig når det gjelder å ligge på magen i det siste. Blitt sterkere og mer mobil. Så det utvikler seg jo i en positiv retning :)

Skrevet

Jeg har også det samme problemet med min lille... Han ruller også bare fra rygg til mage og roper for å bli snudd tilbake.. Kan bli ganske så frustrende for mammaen i lengden :) Han er 4 mnd.

Jeg hadde da trodd at det var mest naturlig for dem å rulle først fra rygg til mage, men det ser ikke ut som om han klarer å knekke den koden selv om vi øver masse.. tittet på en snutt om barns utvikling på klikk.no, hvor barnet rullet fra rygg til mage når han var 6 mnd, mens mage til rygg var i 3-4 mnd alder (vet at disse utviklingssnuttene bare er veiledende).

Så mens barnet mitt ligger stødig på magen og ikke rikker på seg, tror jeg bare vi får la naturen gå sin gang og håpe at de plutselig knekker koden for å rulle begge veier :)

Skrevet

Her har knerten rullet rygg til mage siden han var ca 4,5 mnd. Han ruller ennå ikke fra mage til rygg og er nå 8 mnd. Han åler, sitter, står på alle 4 og har begynt å reise seg opp etter siden i grinda. Men ruller altså ikke fra mage til rygg. Hoppet bare over det.

Men her ga han seg med å sutre etter en stund på magen ved ca 6 mnd. Da var han uansett mer interessert i å være på magen og ble ikke så sliten av å ligge på magen lengre.

Skrevet

Min datter er snart 6mnd og hun ruller fort over fra rygg til mage og jeg tror at hun tilfeldigvis ruller seg over på rygg inimellom bare... Jeg pleier å finne på noe annet jeg da når hun blir veldig utolmodig på mage. Hun har begynt å sitte litt selv nå og det er jo mer morsomt enn å ligge! :)

Skrevet

Her har veslegutt rullet fra mage til rygg i 1,5 uke nå. Men ikke andre veien ennå. Han er 3,5 mnd.. i kveld har han flyttet seg rundt 180 grader på lekematten. Kom ut fra kjøkkenet og da lå han på tvers under babygymen og snakket med seg selv mens han fulgte iverig med på sporten. Blir mer og mer lik sin far hver da:D

Skrevet

Lilletrilletralle har rullet fra rygg til mage siden hun var 3 mnd. Nå har 2 mnd gått og hun ligger fremdeles like støtt på magen.. Nå må hun klare det andre veien snart!!

Skrevet

gutten min brukte vel 3-4 uker på å komme seg tilbake igjen...slitsomme tre uker, men veldig stas på gulvet nå som han kan hvile seg på siden og ryggen når han selv vil;-)men nå er det jo fortvilelse når han ikke skjønner hvordan

han skal komme seg fremover;-/ så det er alltid nye ting de sliter med;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...