Gå til innhold

Når fikk dere blikkontakt med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten vår er bare 11 dager gammel, men jeg merker allerede at jeg er litt bekymret fordi hun ikke ser på ansiktene våre eller på leker som vi holder foran henne. Mener å huske at storebrødrene hennes så på ansiktene våre nesten helt fra fødselen av.

Hvis jeg plasserer ansiktet midt i synsfeltet hennes, 20-30 cm fra øynene hennes, kan det se ut som om hun ser på meg, men hvis jeg flytter ansiktet mitt er øynene hennes fremdeles på nøyaktig samme punkt. Liksom "langt borte". Det hjelper heller ikke å holde fargerike leker opp foran henne under feks skifting av bleier. Blikket hennes er bare et annet sted.Hun kan se lenge på lys i taket/lys fra vinduene, i allefall virker det som om hun ser.

Hvor gamle var deres babyer da dere fikk blikkontakt?

Skrevet

det var vedig tidlig å forvete blikk kontakt!

Du kan forvente at babyen fester blikket ved rundt 3ukers alder, men det er jammen meg ikke sikkert at det er ansikter som hun fasineres mest av :)

Min er 6 uker, og han er mer interessert i kontraster, helst svart/hvitt, enn å se på meg :)

Skrevet

Her kom det når han var 3-4 uker tror jeg. Gradvis mer og mer. Smilte vel til oss først da han var 4 uker.

Det kommer nok snart!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...