Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har billett til Øyafestivalen i august, og gleder meg som en unge til masse god musikk. Men greia er at jeg ble gravid etter at vi kjøpte billettene, og kommer til å være høygravid i august, og det frister veldig lite å stå i dokø med masse fulle folk for å komme inn på en trang og ufyselig do. Men er det veldig frekt å spørre om å få bruke handicap-doene? Hva synes dere? Har jo sett masse høygravide damer på Øya tidligere, og da har jeg tenkt at jeg er glad det ikke er meg.. Men kan ikke huske å ha sett noen i dokøen?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ja,-det-er-lov-1029446.html
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Du er vel ikke handicappet selv om du er gravid?? Klarer du å være på festival så klarer du vel også å stå i dokø, som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Om man skal sette det du sa på spissen; hvorfor er det handicapdo der da om de som ikke greier å stå i kø ikke har noe der å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Eg går no på hændicapdoen når d passa meg:) ingen som arrester deg før d.... Å så e d no bære en gang sånn at når man e høygravid å må tiss, så har d en tendæns tell å kom ganske kjappt. Å stå i kø over længre ti e sekkert ikke nå sjakktrekk vess du får vanskelig før å hold deg. Å du anonym 23.10 vi veit at vi ikke e sjuk når vi e svaaaaaaaaaaaaaaanger:)))
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Den var bra 23:21 ! :-D Synes du kan bruke handicap toalettet jeg HI hvis du må :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Eneste forskjellen på hc toalett og vanlig toalett, er at de som er handicappa ikke kan bruke det vanlige toalettet! HC toaletter er for alle! Det eneste er at man av høflighets skyld burde slippe handicappa foran seg dersom de står i køen for det toalettet! Er de i HC forbundet som mener dette - de vil ikke behandles annerledes..! Så, nei, det er ikke frekt - det er helt forventet. Hilsen ei som jobber med universell utforming:)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Var på konsert i fjor sommer, da var jeg høygravid. Var ingen handicap do der, så måtte stå i kø sammen med alle de andre fulle menneskene, vondt i blæren!! Hadde det vært handicap der, så hadde jeg gått på den. Tror ikke noen hadde protestert heller så lenge de hadde sett magen..
sjøsamen Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Nå er det vel slik at grunnen til at alle toaletter ikke er HC toaletter er pga plass... man får jo omentrent 6 vanlige toaletter inn på 1 HC toalett... HC er tilpasset rullestolbrukere. Har ingenting å gjøre med at de ikke greier å stå i kø på den måten, men de trenger litt plass til rullestolen sin. Så jeg synes vel ikke en gravid kvinne trenger å bruke HC toalettet med mindre hun er sterkt plaget med bekkenløsning og trenger spesial tilpasset toaletthøyde (ofte andre høyder på HC toalettene også). Hvis man må gå å hente nøkkel til HC toalettene så er de jo kun for de som har behov for en tilapsset løsning!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Hiluen 23.33:) eg kjenn ei som e så bitter so du:)))ho har heller ikke nåkka liv, å må trøkk ned andre før å føl seg beire.....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 "Et praktisk problem kan være at noen av fysiske grunner ikke kan holde seg så lenge, derfor bør de kanskje få gå først i køen. Bruk doen, men ta gjerne litt hensyn" En gravid dame vil jo gå innunder denne kategorien for hvem som faktisk har litt fortrinnsrett på HC toalettene
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Har en søster som sitter i rullestol og derfor har førsterett på HC toelett. Vakter på konserter ol vi har vært på stopper faktisk folk fra å okkupere disse toelettene. Hun har ingen muskler som fungerer i urinblæren og må kataterisere seg hver 2. time for at blæren ikke skal bli full og det kommer uhell. Det er da kjedelig når noen kommer halvfulle eller nysminket ut av HC toalettet etter at vi har ventet i over 15 min. Jeg er selv høygravid nå, men jeg står da i kø som alle andre. Jeg er frisk og rask. Det er for så vidt søsteren minogså, men det er en del utfordringer handicappede har som vi ikke tenker over, så jeg synes du fint kan gå på de doene som er for "de friske"
sjøsamen Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 23:39.. skjønner ikke helt hva du mener med at jeg ikke har noe liv? Bare fordi jeg sa det med at jeg ikke synes en gravid kan bruke HC toalett? Vel.... livet mitt er innholdsrikt nok det, bare kom med min mening jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #17 Skrevet 13. mars 2010 Tja, spørs hvem som er mest tissetrengt da - du som gravid eller de som har bælmet i seg masse øl... Det er mulig at graviditet er en mer "høyverdig" grunn til forrang på toaletter, men når man nå en gang er på festival så er faktisk øldrikking helt OK. Jeg tror du må belage deg på å vente som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #18 Skrevet 13. mars 2010 Jeg vet alt om å være høygravid med meget sterk grad av bekkenløsning, med det falt meg ikke inn i skifte toalett her hjemme. Dersom man er så invalid av bekkenløsningen at man trenger "trenger spesial tilpasset toaletthøyde" så er man innlagt på en institusjon - og er ikke å se på festivaler...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #19 Skrevet 13. mars 2010 Hva med de som har drukker masse øl? De kan jo ha store probleme rmed å holde seg, de også...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #20 Skrevet 13. mars 2010 Full forståelse for det med søsteren din. Men det er jo tross alt svært få som både sitter i rullestol OG har problemer med blæremusklaturen. Jeg synes at hvem som helst kan bruke HC-toaletter kjapt, men ikke for en halvtimes sminking. Vi kan jo ikke la toalettene stå helt ledige i times/dagesvis i tilfelle søsteren din dukker opp.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #21 Skrevet 13. mars 2010 er det handicap-do der, så bruk den :-)bare du viser hensyn til handicaper så skulle det gå helt ok :-) Var selv på Øyafestivalen i fjord, og gravid som bare det, løp titt og ofte på handicap-doen jeg :-) Ble ikke halshuggd, så fort de så magen, så var det ingen som komenterte noe.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå