Gå til innhold

U.l på mandag. Hvordan skal det EGENTLIG se ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo igang med fryseforsøk, og går på Progynova. Vet at denne skal gjøre livmoren tykk, og forhindre uvikling av egg. E det så enkelt at jeg er "klar", hvis man på mandag ser at dette har skjedd? Progynovaen skal jeg vel fortsette med også etter innsettet, samtidig som jeg går på Crinone? Hva er det da Progynovaen gjør?

Ønsker dere alle en strålende og fruktbar helg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg satte inn et lite eskimoegg i Porsgrunn på onsdag, og det er det andre fryseforsøket mitt. På ul finner de ut som folikkene IKKE har utviklet seg mot en eggeløsning, slik de skal når du går på Progynova, og de ser på slimhinnen at den er tykk nok. Du skal fortsette på Progrynova og Crinone etter innsett og ut til uke 12 om du lykkes (tror de nevnte uke 12). Dette for å fortsatt gi progrestron støtte i crinonen og sikre at kroppen ikke får egen el de 3 første mnd i svangerskapet for de som lykkes. Fikk ikke beste forklaringen på alt rundt hvorfor, annet enn at jeg vet det er vanlig å gå på det lenge etter positiv test om man får det.

Ved første fryseforsøk var slimhinnen min klar på dag 9 og jeg hadde innsett på dag 12, mens denne gangen var ikke slimhinnen helt optimal/tykk nok på første ul på dag 9 (selv om de så at alt annet var bra, at ingen egg hadde utviklet seg mot EL etc). Så da ble det ny ul på dag 12 (var fortsatt ikke tykk nok slimhinne da også - litt treg med å få tykk slimhinne denne gangen) så da ble det innsett på dag 17. Poenget mitt er at det for enkelte kan variere fra mnd til mnd på når man er klar, men de i Porsgrunn er veldig flinke på å være tålmodige på å sikre at kroppen din er i optimal modus for at du skal lykkes:=)

De tar deg hellerta deg på en ekstra ul om de ikke mener du er helt klar, for å sikre at du har optimale forhold.

Så her sitter jeg å ruger på et eskimo egg fra frysern i Porsgrunn på rd 3.:=)

Masse lykke til!!

Skrevet

Takk for svar ;-)

Nå går jeg og lurer på om jeg skal avbryte det hele, for har begynt å spotte :-( Kanskje best om jeg har innsett i naturlig syklus. Får høre hva de sier på mandag.

Masse, masse lykke til til deg!!!

Skrevet

Nei så kjedelig da!!!! Uff, nå føler jeg virkelig med deg!!!

Herregud, alt vi skal igjennom med dette her - og da tenker jeg ikke bare på å følge regimene med medisiner. Er så mange faktorer som kan spille inn.

Dessverre er jeg dårlig på kunnskap om spottinger, men ville helt klart ringte og bedt om å få snakket med en av legene direkte selv på mandag morgen.

Har du forsøkt akupunktur?

Tenker masse på deg nå, unner det virkelig ikke dette.

Ass befr er virkelig ikke for pyser, og må si at jeg har hatt maaaaaaange tunge stunder og frustrasjon selv. Har jo aldri lykket med en eneste positiv test,:=(

Ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Har prøvd akupunktur, uten noe særlig effekt. Refleksolog (soneterapeut) har virkelig gjort susen, og det er nok det som har gjort at det har gått så bra ift spottinger de siste mnd. Behandlingen jeg har fått der har gått ut på å få kroppen tilbake til sin naturlig syklus etter mange år med p-piller. Pga dette lar ikke behandlingen seg kombinere med hormonbehandling. Da blir det krasj ;-)

Skal til u.l mandag morgen, for å bestemme når jeg skal ha innsett. Spent på hva de sier når jeg ønsker utsettelse og innsett i naturlig syklus.. Vil bare slutte på disse forb... hormonene, og komme igang hos refleksologen igjen..

Jeg har heller ikke opplevd positiv gravi-test. Håper jeg får det en gang. Snufs ;-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...