Gå til innhold

Gå til kiropraktor/manuell terapaut/akupunktør el.l for å få bukt med magevondt og gråt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er bare en mnd. men jeg føler jeg har prøvd alt for å ordne magevondten hennes (malt, fennikkel, minifom, massasje...) Det er så vondt å se henne gråte dagen lang, slite med puppen fordi hun er så frustrert... Det er så trist, for hun har jo absolutt ingen våkentid der hun er blid og fornøyd. Det er krise om hun våkner før tiden, for da vil hun ha mat med en gang. Når hun har spist viser hun veldige sulthets tegn, men kan umulig være sulten, og hun går alt for mye opp i vekt. Det virker som om hun vil ha mat for å døyve smerten... en skikkelig trøstespiser denne jenta!

Har litt lyst å prøve noen behandling av noe slag, men hva er det som fungerer? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde både kiropraktor og osteopat. Kiropraktor hjalp noe, men jeg holder en knapp på osteopaten. Ikke sikkert det hjelper for dere, men jeg hadde absolutt gitt det en sjanse! Og dette med trøstespising høres SVÆRT kjent ut, ja... Tvi-tvi :-)

Skrevet

Manuellterapi er ofte en suksess, og siden det er gratis og ikke krever henvisning hadde jeg nok prøvd det først hvis jeg var deg (vi oppsøkte dessverre ikke man.terapeut før flisa var blitt 6 mnd gammel og ammingen forlengst var ødelagt..viste seg at hun hadde en litt stiv nakke som antakeligvis gjorde vondt ved ammestundene)

Her er en oversikt;

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Skrevet

hæ? Gratis??? Trodde det kosta samme som kiropraktor?

Skrevet

Nei, de får støtte fra staten eller noe (på samme måten som leger tror jeg), så derfor er behandling av barn gratis=)

Skrevet

Huff dette er så vondt for alle i familien! Hun bruker puppen som trøst stakkar.

Jeg skrev en sak på kolikkdebatten (litt som terapi). Viss du vil lese den så ser du iallefall hva jeg gjorde for å overleve kolikken... Minner om at det pågår en studie om akupunktur og kolikk, det er mulig å melde seg på foe de som har kolikkbaby. Studien er basert på en liten svensk studie med svært gode resultat.

Skrevet

stemmer det! Husker jeg fikk et skriv om det på sykehuset, men det er jo ikke mye fornuftig en huskr derfra! Skal ringe opp til sykehuset i morgen for å høre. Det var en manuell terapaut på den siden, men var et godt stykke unna. Ringer og hører der også uansett da, høre hva de sier :)

Skrevet

Høres veldig kjent ut dette, vi begynte hos kiropraktor, og fikk en "ny" baby etter 4-5 behandlinger :)

Skrevet

Herregud, det høres ut som det er jeg som har skrevet innlegget ;) Stakkars lille jenta di! Ikke moro å se de små sånn.. Vi har også forsøkt absolutt alt, osteopat, kiropraktor, minifom, kutte ut masse forskjellig mat..ja, alt! På tirsdag tok vi henne med til akupunktur som et siste forsøk og jammen så har ikke jenta vår blitt som en annen unge. Det skal sies at hun straks er 3 mndr da, så vanskelig å vite om det har begynt å gå over av seg selv eller om det er akupunkturen sin fortjeneste. Holder en knapp på at akupunkturen har hjulpet litt, da hun plutselig har begynt å bæsje hver dag:) Tidligere hadde hun avføring hver 3-4 dag og slet veldig de dagene avføringen skulle ut.

Et annet tips jeg har fått er å la det gå 3 timer mellom hvert måltid, slik at magen får tid på å komme seg mellom hvert måltid. Har hørt det har hjulpet litt for flere!

Lykke til!

Hilsen en som nettopp har vært gjennom akkurat det samme!

Skrevet

Ja, jeg gir henne ca hver 3. time, altså mme på flaske, men veldig ofte våkner hun opp kanskje en time-halvtime før og VIL ha mat. Da legger jeg henne til puppen, som jeg ikke får ut mer enn 15 ml tils når jeg pumper... Tror du det kan ha noe å si. Og når hun våkner på natta nekter hun annet enn å ligge ved puppen. hun sovner jo, men våkner jo innimellom.

Har prøvd å gå fra nan til collet nå i 3-4 dager. har ikke hjulpet så veldig. Hun har litt mindre luft, men tror det kommer av minifomen, og avføringen er enda treg (jublet i stad når det var en deeeeilig bleie full av bæsj... hehe.... man vet man er forelder når man gjør det!) og i tillegg gulper hun endel av collet. Hun gjør det også med hipp, men ikke samme mengder, så har kjøpt en pakke for å prøve en gang til for å prøve en gang til...

Jeg håper så dette går over. hun fortjener jo ikke å ha det vondt, og mammahjertet blør når det ikke er mye en kan gjøre når hun har det vondt!

Skrevet

Det kan jo være du har litt lite melk, men ikke mål det opp mot det du får ut når du pumper. Jeg fikk aldri mer enn 40 ml tilsammen på begge brystene i flere måneder, men hun la på seg greit de to månedene jeg ammet! Det må derfor ha vært mer melk i brystene enn jeg fikk ut ved pumping.

Har du forsøkt nan ha1? (mme du får kjøpt på apoteket) Den er ganske mye dyrere enn de man får kjøpt på butikken, men den skal være mye mildere for magen enn de andre. Vi har brukt det den siste måneden, men vet egentlig ikke om det er den som har hjulpet. Min lille sliter fortsatt med avføringen, selv om vi har malt i hver flaske og i tillegg gir 3 t-skjeer med sviskesaft.

Akupunktøren vi var til viste oss to punkter på magen man kan massere for å få igang avføring. Vi har forsøkt dette noen ganger og nesten hver gang har hun bæsjet kort tid etterpå. Det er to steder i tarmen hvor det kan være trangt for avføringen å passere! Hvis du ikke har forsøkt det kan jeg forklare deg hvordan du gjør det :)

Jeg føler virkelig med deg og håper det går over fortere enn det gjorde her. Min lille er 3 mndr om et par dager og først de siste ukene har det blitt bedre.

Skrevet

Purlykke, du kan gjerne forklare disse punktene som skal masseres, det er nok mange av oss som ønsker noen super-triks for å få i gang bæsjinga :-)

Skrevet

Jeg skal forsøke ;) Ikke så enkelt å forklare kanskje, men jeg gjør et forsøk! På høyre side møtes tynntarmen og tykktarmen i et punkt. Der kan det stoppe litt opp.. Legg ringefingeren din på babyens hoftebein, pekefingeren din på babyens navle og langefingeren din midt imellom disse punktene. På det punktet du har langefingeren din kan du massere med middels trykk. Masser rundt og rundt i samme retning som klokka går.

Etter du er ferdig med det legger du pekefingeren din på navlen til babyen, ringefingeren opp mot enden av ribbeina og langefingeren midt imellom.Dette på babyens venstre side. På punktet hvor langefingeren er, masserer du på samme måte som beskrevet over. Der gjør tynntarmen en "krass sving" og det er lett for at avføring har vanskelig for å passere.

Nå har vi gjort dette hver dag siden vi var hos akupunktøren og jenta vår har hatt avføring hver dag. Tror ikke det er helt tilfeldig, da hun tidligere har hatt 1-2 avføringer i uka :)

Håper du skjønte forklaringen :)

Skrevet

Føler med deg...kanskje noen av våre erfaringer kan hjelpe.

Barn nr 1:

Hylte nesten døgnet rundt. Hjalp litt med at jeg kuttet ut ALT med melk i. Fotsoneterapaut og minifom fungerte ikke. Fikk tips fra en engelskmann om et produkt de har brukt der borte i over hundre år, Vi bestilte Gripe Water fra England og merket umiddelbar bedring. Kun minutter etter han fikk middelet kom luften ut i begge ender og vi fikk en lykkelig baby.

Barn nr 2:

Også mye urolig og skrikete, men ikke samme vanvittige intensitet som sin bror hadde. Prøvde middelet på henne også, hjalp noe (har forøvrig tre flasker som ikke er åpnet hjemme hvis noen vil ha). Det viste seg at hun hadde en låsning i nakken og vi dro til manuellterapaut. Natten før manuellterapaut hylte hun fra 23-05..natten etter behandlingen sov hun fra 20-03..og det har hun fortsatt med. Du burde sjekke ut www.kiss-kidd.no for å se om ditt barn evt også har en låsning i nakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...