Akire Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Ble innlagt på obs.posten på KK tirsdag 2.mars - var innom der på fredagen men klarte å overtale de til å sende meg hjem. Grunnen til innleggelsen var svangerskapsforgiftning og litt dårligere blodgjennomstrømningsmålinger til tv 1. Onsdag 3.mars fikk jeg den overraskende beskjeden fra legen om at de ville sette meg i gang neste dag. På det tidspunktet hadde jeg 2 cm åpning og hun strippet meg (har hørt at det skal gjøre vondt, men merket ikke egentlig så mye til det). Legen mente det var så modent at det var helt greit å bare ta vannet neste dag. Hadde en del sammentrekninger på kvelden, ville vel plassert dem i kategorien sterke kynnere, men heldigvis roet det seg så jeg fikk sovet relativt bra. Torsdag 4.mars fikk jeg rom på Føden, og til min store glede var jordmoren som møtte meg samme jordmor som jeg har gått til kontroll hos i byen. Klokken tolv kom sambo opp, på det tidspunktet satt jeg spent i stresslessen med et glass saft og ventet på legen som skulle ta vannet. Legen kom, hun mente det var 3 cm åpning - og det var hvis hun var streng. Jeg var godt fornøyd med enda en cm unnagjort siden gårsdagen, og hun tok vannet. De festet på elektrode på hodet til tv 1 og belte på magen for å høre tv 2. Etter en stund kom anestesilegen og anestesisykepleieren, jordmor mente det var greit å få satt epiduralen på et tidlig tidspunkt, så kunne vi heller vente med å skru den på. På dette tidspunktet var jeg kommet i gang med noen smårier, men det var greit med tid mellom dem, og selv om det var noen vonde, var det veldig varierende styrke på dem. De satt epiduralen med en testdose, og jeg måtte legge meg ned på siden og vise at jeg kunne bevege beina. Så fikk jeg en rie som var ordentlig vond, og siden noe av det jeg hadde gruet meg mest til var å måtte ligge stille i sengen med rier, sa jeg raskt at hvis riene skulle være slik fra nå av - da kunne de bare skru på den epiduralen! Men innen rien var ferdig begynte jeg å kjenne pressebehov, gav beskjed om det, og studenten skulle snart kjenne etter hvordan åpningen var. Det rakk hun aldri for på neste rie var pressebehovet enda større, jeg fikk klar beskjed om å ikke presse, i mens dro jordmoren i snoren etter flere folk (på dette tidspunktet var det bare henne og jordmorstudenten der inne og ved tvillingfødsler skal det jo være en hel haug med folk) og i en fart fikk hun ordnet klart en hel del utstyr. På neste rie var det heldigvis kommet nok folk inn til at jeg fikk klarsignal til å presse , og på 2-3 pressrier var tv 1 ute kl. 13.54, 1930g, 44cm og 31cm rundt hodet, 10 minutter senere, 14.04 var tv 2 ute, 2440g, 46 cm og 33cm rundt hodet. Har vært nesten en uke på barsel, og har hatt litt "startproblemer", hun ene hadde litt problemer med å holde varmen, hun har også vært i lysbehandling for gulsott og på toppen av det hele fant de ut at hun hadde lite blodplater. Blodplatene får vi nå videre oppfølging av på barneklinikken, men heldigvis ser det ut til at de stiger av seg selv. Søsteren har litt gulsott, men ikke nok til ekstra behandling. Begge tar puppen og spiser relativt bra
mammatilverdensskjønnestegutt Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 For en flott fødselshistorie!! Og gratulerer så masse med jentene!!! Og vel overstått fødsel:) I hvilken uke var du når du fødte? Lykke til videre! Håper vi hører fra deg her inne i blandt:)
trebarnsmor21år Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Gratulerer så utrolig mye med to små jenter! Nå er du vel en stk lykkelig mamma kan jeg tenke meg! Å kjempe godt åhøre at alt gikk bra med alle sammen og at du ikke fikk noe "skrekkopplevelse", hjalp faktisk å høre dette, dempet min lille angst for fødselen litt Kos dere masse videre med to små mirakler!! Endelig var du ferdig med graviditeten *misunnelig*
tvillingmamma<3 Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Gratulerer!! Er så misunnelig her jeg sitter! Gleder meg sånn til å se mine to ;p Kose dere masse fremover!
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Gratulere sååå mye med jentene dine:) Så flott at alt gikk bra og det gikk jo rimelig fort:) nå gleder jeg meg mer og mer til vår tur.. enda lenge til.. ca 3mnd.. men tror tiden fremover går fort nå.. vi går jo mot vår:) Kos dere videre.. flott tid å få på.. nå går vi jo mot lysere tider og til sommeren er de jo såpass store at dere kan kose dere mye ute..
doble<3<3 Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer så masse =) godt å høre flotte fødselshistorier hvor alt går greit, det er beroligende for oss andre.. Lykke til videre me dere alle sammen=)
Akire Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2010 Takk Jeg var 35+4 den dagen de ble født.
Kristin-87 Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Sitter her med frysninger over hele meg av glede på dine vegne!! For en herlig fødselshistorie:D Kordan går det med deg og jentene dine nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå