Gå til innhold

Jeg tror jeg skal fullamme småen til han er stor nok til å slutte med bleie!

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Han hadde ei skikkelig bæsjebleie før han la seg, og jeg må si at fast føde-bæsj er EKKELT! Lukter vondt gjør det også. Hvis jeg begynner å pumpe og fryse ned melk nå, så har jeg sikkert sånn at han overlever noen år til, tror dere ikke? :-D

Skrevet

Har tenkt det samme:) Pumpe masse, så han har morsmelk til han drar i militæret :P Gruer til han skal begynne med fast føde, da blir det "voksenbæsj", som stinker....

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehehehe, det var en god idé du. Det ser kanskje litt merkelig ut med en fjortenåring under genseren på kafé, så da kan man skjule det i en brusflaske :-D

Skrevet

nei huff.....jeg ser heller fram til at bæsjen blir vanlig. Ikke sånn gul blaut guffe som lukter ekkelt søtlig!!

Nå skal det da sies at jeg jobber i helsevesenet, å er ganske vant til å skifte bleier med helt vanlig bæsj i :P

Skrevet

Fint å amme lenge da, morsmelk er det beste barna kan få. Bæsjen plager ikke meg, for jeg er så vant til mange rare lukter, jobber på småbarnsavdeling i barnehage:-)

Men ta en titt på denne linken her

http://www.youtube.com/watch?v=0rTwj1s2Bk0

Gjest Kira06
Skrevet

Hahaha, hvis jeg ser en fjortenåring under genseren på en dame om noen år, så veit jeg hvem det er:)

Enig i at de er litt verre disse bleiene, men er blitt litt herdet ettersom vi har en hund som var dårlig i magen det første året. Ingenting bærsjebleie slår det å forsøke å plukke opp "løs" hundebærsj, mens folk står og ser på og tenker "nåde henne om hun ikke plukker opp, den ansvarsløse hundeeieren!". Hihi!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Æææh, Vinterbarnet! Mannen ville også ha! Her skal ingen andre enn mine barn ammes i voksen alder, ett sted får da grensa gå...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehehe, du skulle jo hatt en bærbar Accuvac som jeg så på tv-shop her om dagen! Den suger opp alt fra ballonger til skruer! ;-)

Skrevet

Man blir fort vant til "voksenbleiene". Selv tar jeg heller én illeluktende, men fast, voksenbæsj en gang om dagen enn å skifte 3-4-5 bløte melkebæsjebleier hver dag.

Skrevet

Jepp, samme her. Stinker ordentlig dårlig voksenbæsj. Det var jo koselig med sausete bæsjebleie. Nå er den bare klissette og stinkete.

Men idag opplevde vi noe nytt. det kom en skikkelig hard, rund bæsj ut. Jeg lurer på om jenta vår får for lite væske... hvordan regulere det egentlig. vi gir henne vann fra tutkopp, så hun drikker det hun har lyst på. Hun får et par puppemåltider iløpet av dagen, + hele natten. Vi følger anvisningen på grøtpakken ang. hvor mye vann og hvor mye skjeer. VI blander også sviskesaft i grøten. Så hvorfor den harde bæsjen?? jeg kunne nærmest plukke den av bleien og hive den i do ;)

Skrevet

men ja, heller en bæsjebleie om dagen med skikkelig drittlukt, fremfor nærmest 10 bleier med bare saus, som satte flekker på alt av klær ;)

Skrevet

ja, må si jeg savner bæsjbleiene som jenta hadde før fast føde;) synes det er kvalmt å illeluktende med fastføde bæsj:P

Gjest eelis+kian
Skrevet

Min gutt hadde bare en saus-bæsjebleie om dagen, nå har han to fast føde-bæsebleier om dagen... Blæææ.

Skrevet

Tenk på alle de dagene du har igjen med å skifte illeluktenede bleier......:-)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Når kan man begynne å pottetrene? *drømme seg bort til tørrere dager* ...

Skrevet

Hehe, jeg tror det er best å ikke tenke på hvor mange bleier man har igjen å skifte i løpet av livet, spesielt de av oss som vil ha et par barn til. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...