Ibenkreps Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Har sett på en Teutonia Spirit S3 og bag Vario Plus-Hårdlift. Men er det noen som har erfaring med andre 3 hjuls vogner med sittedel som kan vendes så er jeg takknemelig for tips! <(",)> Jenta kommer i Juli, så vi har litt tid til å titt.
pip pip Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 venter min første nå snart, så har desverre ingen erfaring å dele med deg. Men vi har valgt Teutonia Spirit S3. Ta en titt på barnevognguiden.no. gå under barnevogner og oversikt - der finner du masse vogner inkl teutonia. Her har mange delt sine meninger og erfaringer om div vogner.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Eneste du bør tenke på er at bagen kommer ganske lavt når du velger kombiløsningen og vogna i selg selv er ikke alt for høy. Har du høy gubbe eller er høy selv bør du dra og teste den slik at dere er komfortable med høyden. Det var ikke vi ;-)
Ceekey Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 jeg hadde spiriten til eldstemann og elsket den vogna! helt fantastiks å trille, lett, god både i butikken og på snøføre, og veldig enkelt å snu sittedelen! kunne fint valgt den igjen!
LilleBanan blir storebror Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Husk at bagen er liten så du får ikke hatt barnet i bag når de kaldeste månedene kommer, men er jo ikke alle det er viktig for. Min 2åring har nå vokst ut av sportsdelen så du kan ikke regne med å ha vogn ut hele vognperioden.... Det gikk værtfall ikke her. Jeg hadde Prestige med lufthjul så den har vært ei god vogn å trille og vi var fornøyde så lenge det varte Hatt en del venninder med S3 og de likte ikke hjulene på den, klabbet seg masse snø på de lavprofil plasthjulene. Nr 2kommer i juni og denne gange blir det TFK med Multi x bag som du kan gjøre om til sittedel vendt mot deg fram til barnet er 18 mnd. Satser på at denne løsningen blir super her i gården. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Anbefaler absolutt IKKE den vogna,har hatt den og understellet knakk mens jeg skulle dumpe den ned en liten trapp med ungen oppi,blir riper foran på understellet på alle s3 vognene pga hvordan den er å legge sammen.Nei dette er en livsfarlig vogn!
Ceekey Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 kan jo hende det var en produksjonsfeil på din vogn da, for jeg gikk ned trapper i blokk med ungen oppi hver dag uten at det skjedde noe! syns den var super og solid
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Jeg liker overhodet ikke teutonia, syns de ser både klumpete og plastikkaktig ut. Liten sportsdel. Forholdsvis dyr. Det beste tipset jeg kan gi deg er å dra på butikkene og se hva de har. Prøvetrill. Se på helheten. Jeg kjøpte ei brukt simo kombi for noen år siden, og nå skal jeg kjøpte brukt oth. Behovene endres gjerne etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Teutonia = skrot! Dårligere kvalitet, komfort og trilleegenskaper skal du faktisk lete lenger etter! Vognene er jo rett og slett "plastic fantastic"... Jobber i barnehage og har vært borti de fleste av modellene, og ingen av dem holder mål. Kalesjene faller av, håndtakene er trege/hengslete. Det verste er vel egentilg den dårlige komforten barnet har oppi den, de er forferdelig trange!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Uhu her har vi å gjøre med en slik barnehage ekspert. Ler meg ihjel hver gang jeg snakker med slike, de vet jo ALT de hehe. Jeg har selv jobbet med vogner inntil nylig og deriblandt teutonia. Dette merket er det vi hadde desidert minst reklamasjoner og tull med og en av de vognmerkene det gikk mest av. Man må jo faktisk ta høyde for at disse barnehagevognene har en viss ulik forhistorie da. Mange setter rælet sitt i barnehagen. Har selv ei teutonia som er 7 år gammel, den har det ALDRI vært noe tull med og den er ikke blitt spesielt vinglete heller. Så JA jeg vil anbefale Teutonia dersom du liker denne vogna =)
mammantilT&I Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 er vel omtrent like mange meninger om vogner som det er innlegg på debatten.. man har ulike behov utfra bosituasjon, by/land, klima/føre, bil / kollektivt etc.. har selv kjøpt teutonia s3 med fashion bag og gleder meg til å ta den i bruk..har flere venninner som er fornøyd med sin vogn til det bruket vi trenger her på vårt hjemsted.. så kan det jo hende at dette ikke passer på et annet sted, men uten at det er vogna som er dritt av den grunn..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Hei, Jeg har Teutonia s3 med fashion bag, og er storfornøyd! Bagen er ikke av de største på markedet, men passet fint til jenta vår var 6 mnd. Veldig greit å kunne klipse bagen av og ta den med inn. Har begynt å bruke sportsdelen nå. Anbefaler vognforlenger når den tid kommer, da får du en "bagvogn" ut av sportsdelen også. God og lun sportsdel. Selve vogna er også god å trille, selv i vinter med mye snø (da er det best å låse forhjulet - veldig enkelt å gjøre det). Den er enkel å legge sammen, og jeg har ikke hatt problemer med riper. Det er bare å løfte den når den legges sammen, og ikke la den gå i asfalten. Ville absolutt valgt denne vognen igjen!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har hatt en Teutonia Prestige med Fashionbag. Vurderte også sterkt S3, men droppet den pga vanskelig tilgjengelig handlekurv og ikke mulighet for lufthjul. Likte veldig godt vogna mens jeg brukte bagen. Men pluggen vår vokste ut av den da han var 4 mnd. Og sportsdelen liker jeg ikke. Virker skranglete, lite lun på sidene og den er utrolig smal! (Ja, jeg hadde fotforlenger, men syntes ikke det ble noe særlug) Pluggen likte seg ikke i den, han ble liggende helt sammenklemt når vi fikk på han vinterklær og pose. Så vi måtte kjøpe ny vogn da han var 10 mnd, for han bare sutret da vi hadde han i vogna. Triller nå en TFK, som vi er utrolig fornøyde med!! Makan til plass og trillekomfort skal man lete lenge etter. Jeg beholder Prestige'n til et evt barn nr 2 men kommer til å selge den så fort h*n vokser ut av bagen. Ville nok gjort et annet valg. Som førstegangsmor ser man mye på utseende og bagdelen. Men det er faktisk sportsdelen man skal bruke lengst. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg vurdert ting annerledes da jeg skulle kjøpe. Og det er bare å ta seg en tur innom Finn og se hvor utrolig mange S3'er som ligger ute der. Det burde jo si noe..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #14 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har s3 med mykbag. Kjempevogn. Får plass til langhåret skinnpose i softbagen uten problem. Deilig med svingbart forhjul, slipper å få senebetennelse av å kjøre vogn. Dette er den eneste 3hjulingen som kan skifte retning, og det er kjekt å ha muligheten til. Vi har brukt den mest slik at vi ser barnet.
Ibenkreps Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 30. mars 2010 Takk for alle svarene. Har prøvd vogner som har blitt anbefalt av dere. Blir nok en teutonia spirit S3 med soft bag. Passer best til vårt behov, og min høyde. <(",)>
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #16 Skrevet 30. mars 2010 Jeg hadde teutonia fun, ikke helt samme understell men samme sportsdel og bag. Brukte bagen til min var 6mnd, da lå han litt trangt i posen (des), men det gikk bra. Han har vært på 95-percentilen siden første kontroll forresten;) Jeg brukte sportsdelen ut vognperioden, var vel ca 3,5 når vi sluttet helt. Han satt da i vogna og så hadde jeg kalesjen bak han da ville blitt trangt å sitte under. Det var likedan i de andre vognene jeg hadde (en emmaljunga og en trehjuling joggevogn). Regnet det måtte jeg jo ha kalesjen på, men da hang han uansett ut av regntrekket for å se ut;) Pga svingbare forhjul var det veldig lett å manøvre med et stort barn oppi. Jeg har brukt vognen(e) mine mye og "hardt", daglige trilleturer i løpet av 2 år, i all slags terreng og føre. Har ikke hatt noe problemer med at vogna knakk sammen eller virket plastic fantastic. Jeg har tatt godt vare på vognene, i vinterhalvåret vasket jeg vognen som var i brukt annenhver/tredje uke, smurte med nytt fett i hjulfestene, vasket handlenettet under og gikk over trekkene. Lykke til m baby og vogn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå