Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Isåfall er det bare det dere reagerer på eller er det andre ting i pollensesongen og? Jeg har tatt blodprøver og fikk svar idag om at jeg er allergisk mot timotei,stod noen tall bak bjørkepollen og noe annet pollen og,men var visst timotei jeg var allergisk mot... Ble testet for 2 år siden og,og da slo det ut på hund,men det var nå borte igjen!! Hva slags plager har dere som reagerer på timotei da?
Koala *g07* Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har tatt allergitest en gang, og det slo ut på timotei. Jeg må si at det varierer fra år til år hvor mye jeg reagerer, og hvor lenge. Var særlig et år jeg reagerte mye, både på bjørk og gress, men da var det ekstremt med pollen. Utover dette har jeg ikke påvist noe allergi på dyr, og virker ikke særlig plaget om det ikke er mye av det gode. Plagene mine er kløe i hals og øyne, og tett nese.
Koala *g07* Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Må legge til at moren min reagerer på alt mulig, og svært lite slår ut på allergitester.
Gjest 5 andre Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er allergisk mot timotei (gress) + annen pollen. Hos meg gir det kløende og rennende øyne, kløende og rennende nese med masse nysing og kløe i hals.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er allergisk mot timotei. Blir tett i nesa(får sånt seigt ekkelt snørr), tung i hodet, tett i brystet, klør i øynene. Men er ikke godt og si hvilke reaksjoner som kommer av hva. Reagerer også på bjørk, burot(ille), midd og mugg(sånn mugg som er ute når det begynner tine og gammelt grss, løv og sånt kommer fram). Og i de periodene jeg plages med pollenallergi blusser matallergien også opp. Spesielt på ting som sitrusfrukter, eple, jordbær osv. Vanlig med kryssallergi. Og de allergitestene er ikke til å stole på. Jeg har tatt flere ganger og får ulikt resultat hver eneste gang. På den siste jeg tok var det bare midd som gav kraftig utslag. Likevel måtte jeg inn og få kortison-sprøyte i pollensesongen.
hm hm Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 timoteiallergi er god gammeldags "høysnue". Fikk det for 20 år siden, har fått nye allergier de siste 10 årene, bjørk, pelsdyr, støv etc. Kløe i øyne, snørrete, kløe i halsen og veldig trøtt
hm hm Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 timotei (gress) blomstrer forøvrig lenge, så du vil reagere fra midten av juni til august... les mer på http://www.naaf.no/no/Fakta/Pollen/
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Allergi mot timotei jeg også ja.... Men ikke like ille vært år. Klarte meg faktisk på minimalt med tabletter i sommer da jeg ammet. Blir spennende i år. Er også allergisk mot husstøvmidd, men er ingen fanatisk vasker likevel.. :/ Merker ikke noe på matvarer, bortsett fra valnøtter/pecanøtter. Klør i øyne, tett og rennende nese.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er allergisk mot or/hassel (moderat), bjørk (kraftig), timotei (kraftig), burot (kraftig), pelsdyr (kraftig), midd 1 + 2 (kraftig) og diverse matallergier... *puhhh* Under pollen sesongen (som for meg varer fra mars-sent august) klør jeg i øynene og halsen, tett i nesen og kjempe trøtt. I januar startet jeg i vaksineprogrammet som går over 3 år:) Håper jeg blir symptomfri tilslutt
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er allergisk mot timotei. Testen slo også ut på hund, ikke på katt, men jeg reagerer hvis det er mye dyrehår i et rom, på møbler og tepper osv. uansett dyr. Jeg slipper rett og slett ikke dyr inn i huset, for da blir jeg dårlig. Jeg blir tett i halsen, klør i øynene, nyser osv. Kan ikke gå og plukke blomster i enga om sommeren, uten å nyse meg fordervet Kan ikke drive gammeldags høyhopping Men ellers har jeg det bra
super_s Skrevet 8. juni 2012 #11 Skrevet 8. juni 2012 allergier jeg har: timotei burot bjørk (innbilder meg også salix da jeg har hatt typisk allergisymptomer når den frigjør pollen) midd (husstøv men gidder ikke vaske hele tiden av den grunn) tynt fint tørt flisstøv hest (men driver aktivt med hest alikavel. medisinerer meg ikke for dette, da jeg har vokst det mer eller mindre av meg etter x antall år i stallen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå