Håpet ble virkelighet! Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Vært en nervepirrende uke i vente på ny UL. Var jo så ovapå og optimistisk sist at vi drøyde til 10 dager mellom den og neste sjekk. Måtte vente i 50 min på timen min i dag og var passe nummen da det endelig ble min tur! Men da jeg så hjertet slo og et lite foster (tror det er det nå i uke 10-11) som klødde seg på nesa og viftet med armene var alt av nerver og vonde tanker glemt. Alt så fint ut sa denne legen i dag som var ny for meg, ny sjekk neste fredag. Føler meg optimistisk og glad i dag, får se hvor lenge det varer denne gangen. God helg! )
Erle79 Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Fantastisk kjekt å høre at alt fremdeles står bra til i magen din. Så i det andre innlegget ditt i sted at du nok finner roen i uke 30, det vet jeg ikke om du gjør! Jeg er i uke 29 nå, og har innsett at jeg nok ikke slapper av før babyen er ute og ligger i armene mine. Man blir helt koko av alle disse abortene. Ja ja, jeg kjenner nå i alle fall liv hver dag, og DET er deilig, å komme så langt at man ikke lenger er avhengig av de ukentlige UL-kontrollene for å sjekke om alt er ok. God helg!
Stolt mamma! Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Så kjekt!! Jeg var og på ultralyd i dag og så begge to danse rundt!! Kjempe stort!! 2 uker til, så er vi over på den sikre siden!!! Jeg klarte faktisk å slappe av da jeg gikk gravid med gutten min da jeg var komt over de magiske 12ukene - så satser på at jeg senker skuldrene når jeg er 12 uker på vei denne gangen og!!! Jeg skal på ny ul på torsdag igjen.... Glede med allerede!!
Håpet ble virkelighet! Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2010 Var vel kanskje en ønsketenkning Erle om at jeg skal føle trygghet i løpet av svangerskapet, tror nok det blir lange 30 (!) uker til ja! ) Gleder meg til 12 uker er overstått ja, selv om ingenting er garantert da heller i grunnen, men det må vi jo bare satse på! Gratulerer med fin Ul for deg også... Var innom barnehagen i dag, deilig utelek i sola, barna spurte om jeg var syk i dag også... Hva skal man si til 3-4 åringene da!? Gleder meg til å begynne å jobbe litt igjen også, blir godt for hodet. Kollegaene sa de ikke ville ha meg på jobb igjen før etter påske, få se hva fastlegen sier til onsdag.
smilla73 Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Hei korleis går det med deg - kva sa fastlegen om sjukmelding? Eg har nådd dei magiske 12 vekene i dag og var på min siste ekstra-UL - der inne stod alt bra til fortsatt. Legen "garanterte" at det ikkje vil ende i spontanabort denne gongen, og no skal eg sette meg ned og virkelig prøve å slappe av. Ønskar alle alt godt her inne, trur nok eg kjem til å ha mindre behov for å følge med på BIM no når eg kan snakke med andre om det også! MASSE lykke til med babyprøvinga alle saman!!
Håpet ble virkelighet! Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2010 Skal så smått prøve meg på jobb til uka, i 50% - men over påsken friskmeldte han meg 100%, det blir spennnende! Har jo lyst til å jobbe igjen, håper bare hodet og kropp er klare for full innsats igjen. Tenker at jeg prøver en stund og kjenner etter. Jobber hvis det funker, men gidder ikke være helt om det ikke gjør det. Da er det kanskje bedre å jobbe 60% eller noe.... Nå er nervene i helspenn igjen, 20 timer til jeg har "siste nytt", ny time på Ullevål. Legen sa omtrent det samme til meg sist gang at sjansene for abort var minimale, men virker jo som man aldri kan være 100% sikker. Håper allikevel på det beste, har til og med begynt å tenke på utstyr som seng etc, det har jeg aldri turt før... Lykke til smilla!
smilla73 Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 masse lykke til i morgon! Om du har samme lege som meg, så håpar eg ho har ein bedre dag i morgon enn ho hadde i går. Det er mulig ho prøvde å roe meg ned, men eg syns kanskje det var litt unødvendig å formulere det litt syrlig som at "nå MÅ du slappe av, du vet, det blir ikke noe bedre av at du nærmest flytter inn her". Berre fordi eg benytta meg av det tilbudet eg faktisk hadde om å kome dit fram til veke 12, - eg syns egentlig eg har vore etter forholda optimistisk heile vegen, men det er nå rart med det, det er jo greit å få ein bekreftelse. Syns liksom ikkje eg har overbelasta helsevesenet aldeles med 4 x 15-20 minutts konsultasjonar. Hrmpf! Men no skal eg ikkje dit meir. Har derimot fått innkalling til ordinær UL og beskjed om fødeplass på Ullevål... weeeeee :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå