Gå til innhold

Hva synes dere om dette å holde av navn? Trenger sårt svar.....

Anbefalte innlegg

Vrient det der. Virker som du har bestemt deg nå, bra. Jeg tenker at jeg ville styrt unna et navn som var så spesielt for min venn. Jeg har enkelte navn jeg som jeg tenker på som mine venners navn, men så har jeg ikke kommet i den situasjonen at alle liker de samme heller... Men når de begynner å holde av flere syns jeg ikke det er ok. Ikke helt realt av henne å holde av både Mie og Mia...

Da får hun bestemme seg!

Mille eller Milla syns jeg er mye finere enn Mie/Mia. Syns de blir for korte. Vida er veldig fint og passer veldig godt til Mille. :)

Sett deg ned å lag en liste, så ser du for deg at du ikke for bruke hvert enkelt av de, det navnet du blir mest lei deg for å ikke kunne bruke vil jeg tro er det rette. :)

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke begge hete det samme? Og Mie og Mia er to forskjellige navn!

Om bestevenninna mi hadde sagt at hun har blitt helt forelsket i navnet Adriana, hadde jo ikke jeg sagt ''Du kan jo ikke bruke det, jeg har jo TATT det!''. Jeg hadde kanskje tenkt at hun egentlig burde funnet et annet navn, men samtidig hvis noen hadde valgt det samme, hadde jeg tenkt at de syns jeg hadde god smak ;o)

Syns ikke det er noe problem at venninners barn heter det samme.

Jeg ville valgt Sofia! Syns det er nydelig, og passer best til Vida.

Siden du liker Marie, så hva med Maria? D passer bedre til Vida enn Marie.

Emma

Ella

Mathea

Mira

Maria Rosa

Julie/a (Julie Fransisca - Elsker det dobbeltnavnet!)

Adriana

Olivia

Ariana

Alina

Alida

Melina

Celina

Isabella

Isabel

Jeg skjønner vel egentlig ikke greia,

navnet på barnet deres kommer hun alltid til å ha og dere kommer alltid til å ha henne nær. Man sier navnet er noe av de viktigste ved en selv, og det er en viktig avgjørelse. Om dere vil bruke det navnet så gjør det, selv om din venninne også gjør det en gang. Et vennepar av typen min har kalt deres sønn Lucas, som jeg alltid har villet bruke om vi får en sønn. De vet ikke at vi liker det navnet eller at vi prøver å få barn en gang, men jeg kommer ikke til å la dems valg hindre oss i å velge navn til vår unge!!

Annonse

Hei dere:)

det er ikke noe lett situasjon! Og vi har nok valgt å ikke bruke navnet... Men jeg er enig i de fleste av dere. Hadde blitt smigret om noen valgte samme navn som en av våre jenter.

Det er nok Sofia vi føler vi vil savne mest om vi skulle ha brukt ett annet... Vi har fortsatt ingen navn som sier pang, men føler vi har vært innom de fleste vi føler kunne vært ett alternativ.

Ja, ang Maria så er det pent. Men det er allerede nært i familien.

Takk for forslag jenter:) Alma har vært ett alternativ, men Alba har blitt likt best men ble strøket av listen etterhvert.

Nova og Vega er uteplass og kino her vi bor:)

Ellers ikke så begeistret for uma, og liah lignet for mye på Leah som jeg ikke liker så godt.

Men takk for svar:)

At veninna di vil kalle opp mor si forstår eg jo godt. Men ho heiter vel ikkje både Mia og Mie? Du får skulde på mannen og sei at han insisterer fordi (her kan du utbrodere om ei tåredryppande historie eller noko) som han stod so nær heitte Mie/Mia. Synst dessuten at du skulle pressa ho litt på at dette andre paret har valgt navnet.. Kvifor var det greit da? Sei til henne at det gjorde deg trist!

Ja, ein kan bli litt hårsår på navn-men det er jo eit val ein skal leve med resten av livet. Gå for det du liker best!

ps. Bror min har gitt datter si nett det same navnet som eg har, det er litt rart, sidan vi no har heilt likt både etternavn og fornavn, men eg veit at dei likar oppkalling (dei andre barna deira er også oppkalla etter nær familie) og ser difor på det som en ære. Slik kunne jo veninna di valgt å sjå det også, i stadenfor å gjere det vanskelig for deg ved å sei nei. Dessutan hadde du vel ikkje eigentleg trudd at ho ville nekte deg å bruke navnet, for då ville du vel ikkje ha spurt?! Eg ville sagt det som det var, at du elskar det navnet og at alt anna blir feil. Er ho ei god venninne vil ho forstå det, og likevel bruke det sjølv seinare viss ho treng det. Er ho ei dårleg venninne og fremdeles nektar deg navnet ville eg ikkje tatt hensyn til henne. Hm. Litt kranglehumør eg i dag, ser eg, men det er viktig med rett navn på dei små!

I gata der jeg vokste opp var det 9 hus. Av de 9 husene er var det 3 venninner av meg. De bor no i hver sin kant av landet. En i Trondheim, en i Molde og en i Hamar. Alle 3 har en sønn som heter Henrik!!!!

Ikke noe problemer med det;-)

Vi hadde selv bestemt oss for navn før sønnen vår vart født. Men det navnet vi hadde valgt stemte ikke da vi såg han. Derfor gikk det 4 dager før vi fant på ett nytt;-)

Lykke til med valget!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...