Gå til innhold

Når far ikke har rett til pappaperm siden mor jobber mindre enn 50%...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med de 10 pappaperm ukene? Får jeg dem eller mister vi dem? Jeg er student og jobber rundt 25% ved siden av studiene. Tar permisjon fra studiene i et år, og evt sier fra meg studieplassen til neste år eller velger å studere. Er ferdig med bachelorstudiet mitt nå i mai.

Dama på nav visste ikke hva som skjedde med de 10 ukene når far ikke hadde rett på dem, så merker jeg ble ganske bekymret for hva som skjer med dem nå som hun kanskje trodde at vi mistet dem..

Fortsetter under...

Ja håper du har rett! :) Har hørt så mange ulike svar på dette. Siden far er i full jobb og har hatt full jobb også i de siste ti mnd.

Noen påstår at vi mister ukene siden de ikke er pappaens jobbsituajson som er grunnen til at han ikke får permisjon. Mens andre mener at det er jeg som får dem da. Håper nav vet det når jeg skal snakke med dem på onsdag da, har mine tvil på dem å..

• 3 uker senere...

her kommer du til å få mange svar på nav, de har ikke peiling på dette, en venninne av meg søkte i loven og fant svar, de 10 ukene blir da til deling, altså tilsammen 37 uker man kan dele istede for 27 som det er hvis far har rett på fedre kvote! jeg ville ikke ha gitt meg hvis du får som svar at de bare forsvinner!

i foreldrepenge kalkulatoren på nav sine sider står det også at dette skjer, så hvis den hadde vært feil tror jeg de hadde rettet på det innen nå, er jo tross alt 10 mnd siden lovendringen kom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...