AussieAnette Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Krabaten vil ikke ha middagsglass eller min middag. Han drikker vel rundt 800 ml med mme i tillegg til 2 grøtmåltider om dagen. Og han er en tynn 6 mnd gammel baby. Syns han spiser mye jeg. Men tenker at han spiser for mye mme? Kan han få grøt 3 ganger om dagen?
Tante Gustava Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Kan ikke se at det skulle skade, så lenge han ikke får over 1 l mme tilsammen (obs at det er melkepulver i grøten). Grøt metter jo bedre da, og vil han ikke ha middag så må han jo få noe annet
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Det eneste er at han kan bli veldig fort lei grøt dersom han får det så ofte. Og da kan det også bli et problem. Tror jeg heller ville tilbudt annen mat med jevne mellomrom. En ting om gangen, evt gitt han frukt som måltid. Det gjør jeg med snuppa som er 7,5 mnd. Hun vil heller ikke ha middag. Tilbyr henne middag og får i henne maks 3 ts hver gang, så gir jeg banan, evt banan og avocado (som de legger godt på seg av), eple etc. Så grøt igjen til kvelds. Jeg tenker at det med middagen løser seg etter hvert.
Leandermamma Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Eldste min spiste grøt til frokost, middag og kvelds. Til Lunsj var det fruktmos med fullkorn. Sånn var menyen frem til han var over 1 år. Da først begynte han å spise litt middag, men kun hjemmelaget.
Sprellesmamma Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Hiver meg på her, banan og avocado er favoritten her, aller helst blanda med en saftig pære. Grøt en gang om dagen holder for sprelle. Gleder oss til brødskive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå