Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Er ferdig med min mammapermisjon nå den 30 april, er gravid igjen og skal etter planen ut i permisjon igjen i midten av september. Problemet er at jeg ikke var kvitt bekkenplagene fra forrige svangerskap, da jeg ble gravid på nytt, og plagwene blir bare værre og værre. Er redd for at jeg ikke klarer å joobbe igjen mellom permisjonene. Kan jeg da bli sykmeldt med en gang, uten å jobbe igjen og gå ut i permisjon med full lønn, eller må jeg jobbe litt igjen for å ha rett på å sykmelde meg? Ei venninne av meg påstår jeg må jobbe 4 uker for å ha rett på sykemelding? Er i fast jobb. Håper på raskt svar;)
Enknerteiertogenspire Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Du kan gå rett i sykemelding, men da må du sykemeldes med en dang. Altså hvis du jobber en dag må du vente fire uker. Jeg ble sykemeldt under permisjonstiden og var det noen uker etter at jeg skulle begynt å jobbe. Ikke noe problem. Du kan også gå fra permisjon, i sykemelding og over i ny permisjon. Lykke til. Håper bekkenet blir bedre slik at du slipper sykemelding da:)
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2010 Takk for svar;) Får man da sykepenger ut fra hva du har fått i permisjonstiden eller hva du ville ha tjent hvis du jobbet? Jeg har 80 % nå, men skal jo begynne å jobbe 100 %. Hvis jeg går sykmeld uten å jobbe igjen mellom permisjonene, vet du da hvordan det blir med permisjonspengene? Er så mye å tenke på
Enknerteiertogenspire Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Hei igjen, Da får du sykepenger ut i fra hva du har fått i permisjonstiden. 80% i ditt tilfelle. Hvis du går rett i sykemelding og forblir sykemeldt helt til ny permisjon er det sykepengene som blir grunnlaget for ny permisjon. Hvis du velger 80% på nytt blir det altså 80% av 80% av full lønn. Alternativt kan du velge 100% denne gangen. Da vil du få det samme du har fått denne gangen. Det lønner seg også å velge 100% framfor 80% og heller ta de ti ukene man mister av permisjonstiden som ulønnet permisjon. Ble du klokerere nå? Bare å spørre igjen:)
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2010 Takk igjen;) ER ialefall blitt litt klokere;) Hadde uansett tenkt å velge 100 % denne gangen, nå gjenstår det bare å ringe arbeidsgiver og si at jeg er gravid igjen og har tenkt å begynne å jobbe igjen 1.mai. Har i utgangspunktet sagt at jeg mest sannsynlig skulle ha permisjon til august igjen, da jeg er lærer og ikke så godt å komme inn å jobbe i 1 1/2 mnd, men nå blir det visst jobb istedenfor. _Har utsatt og si noe så lenge som mulig, men nå må jeg bare få ut fingeren. Men har bestemt meg for å i utgangspunktet si at jeg skal starte opp igjen i 100 %, så får vi se om jeg blir sykmeldt eller om jeg klarer å jobbe frem til sommerferien.
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Har vært igjennom samme prosess. Gikk rett fra perm. over i sm så ut i ny perm. Første permisjon hadde jeg 80%- med nr 2 valgte jeg 100%. Hadde rett og seltt ikke økonomi til å få 80% av 80% lønn. Permisjonen ble veldig kort! Far skulle jo ha sine 6 uker... så jeg var tilbake i jobb når poden var 8mnd+. Men så hadde jeg noen uker ferie tilgode som jeg fikk overført ifra året før+ årets ferie. Så etter at far var ferig med sine permisjons uker, tok jeg meg flere uker ferie:)
scoobydo Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Trodde det var sykmeldingspengene som ble grunnlag for ny permisjon? Jeg har skjønt det sann at man får 100% lønn igjen om man har vært sm, er ihvertfall det en venninne har fått beskjed om. Hun gikk fra permisjon, til sykmelding..
igangigjen Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Jeg går selv rett fra permisjon til sykemelding og fikk beskjed om at sykepengene ble beregnet fra full lønn. Hvis jeg gikk sykemeldt helt til neste permisjon så ble permisjonspengene beregnet utifra full lønn- ikke 80% av 80%.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå