Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Først lager man bittesmå sjokoladekuler, og disse ruller man i kokos. Husker ikke hvordan disse kulene ble laget. Noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Og nå tenker jeg ikke på sånn svære kokosboller med skum i.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Jeg pleide å kalle dem negerkuler. (ikke vondt ment til noen!) Havregryn, smelta smør, melis og kakao. Rulles i kokos etterpå.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Husker noen gode boller vi lagde da vi var små. De var av smør, sukker, kakao, havregryn, litt kaffe og rullet i kokos. Oppskriften sto i en barne-bakebok, og bollene het noe så politisk korrekt som NEGERBOLLER :-) (Ja, det er sant)
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Oppskriften jeg bruker på sjokoladehavreboller, som riktignok het negerboller da jeg var liten:) 3 dl havregryn 100 g margarin (skal ikke smeltes. Romtemperert) 1 dl sukker 1 ts vaniljesukker 2 ss kakao 2 ss kokt kaffe Blandes, trilles og rulles i kokos:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Negerboller er for meg sjokolda, delfiafett, melis og puffet ris. Sånn konfekt: Sjokoladetrøffel, er mektig men godt. Fløte og mørk sjokolade som smeltes og står kaldt over natta. Rulles til kuler og i nøtter / havre / kokos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå