Gå til innhold

Trenger tip og råd.

Anbefalte innlegg

Jeg har ei lita jente som er 9 dager gammel.

Problemet mitt er at jeg tror ikke jeg produserer nok melk til henne og i tillegg virker det som om det siste som er igjen i puppen ikke vil ut.

Er det noen som har noen tips/råd om hvordan jeg kan øke melkeproduksjonen?

Jeg tror jeg skal spise og drikke nok, jeg sover når jenta mi sover så jeg tror ikke det skal være det som stopper.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141572990-trenger-tip-og-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke om du har for lite melk,men min erfaring er at dette ang mengde melk går veldig opp og ned,fra dag til dag.

slik er det iallefall til meg.noen dager er jeg ikke bekymra i det hele tatt mens andre dager går jeg og kjenner etter og føler på meg at det er lite melk samt at poden ikke suger lenge i hvert måltid.

prøv å legg henne til hver andre timer i noen dager,samt amme et par ganger om natta.det var rådene jeg fikk fra helsesøster da jeg hadde trøbbel.jeg måtte i tillegg pumpe etter at poden hadde tatt sitt,slik at det ble mer stimulering.

denne melka jeg fikk ut ved pumping tok jeg vare på og ga poden på kvelden når jeg trodde han var sulten (har mindre melk på kveldene).

du kan jo veie henne på helsestasjonen, da får du se om hun legger på seg iallefall.

prøv å ikke tenk så mye på dette, det fører bare til stress.tenk positive tanker "jeg har nok melk!dette skal jeg klare!" så blir det bedre for deg psykisk iallefall:)

lykke til!

Det aller viktigste du gjør er å ikke bekymre deg!

På sh sa de at vi som hadde store komplikasjoner alltid hadde nok melk, for vi rakk ikke å bekymre oss!

Men - amme når baby er sulten. Pumpe etter hver amming for å få ut mer.

Babyen er så "fersk" her i verden, at dere ikke har fått justert dere inn enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...