Gå til innhold

Hvem er det som pleier å ta seg av oppakking av gaver?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville definitivt valgt noen som ikke var invitert i bryllupet til den oppgaven. Det er en oppgave som er veldig krevende og tar tid. Vår gaveåpner holdt på i 4 timer med gavene. Utrolig kjedelig å komme som gjest og ikke kunne mingle med de andre gjestene og være læst til å styre med pappesker og papir. Ingen ære å bli valgt til gaveåpner ihvertfall hehe

Hm. I bryllupet til en venninne av meg så fikk jeg og 3 andre venninner denne oppgaven. Vi syntes det var kjempekjekt, og brukte alldeles ikke 4 t. Men kanskje fordi vi var 4 stk. Lurt å velge flere, så blir jo også gaveoppakkinga en sosial greie for de som gjør det :)

Jeg fikk denne jobben i min venninnes bryllup, og det "låste" meg fra vielsen og fram til vi gikk tilbords. Ca 3 timer, det var et ganske stort bryllup. Brudeparet var på fotografering, og jeg gikk glipp av "ankomsten" deres.

Hadde to jenter som skulle "hjelpe til", men de skjønte ikke systemet med å pakke opp 1 og 1 ting og skrive opp HVA og fra HVEM.

Ble litt håpløst etter hvert, for det går raskere å røske av papir enn å notere giver og type gave! (Det skulle selvfølgelig takkes "detaljert" på takkekortene etter bryllupet.)

Det kom nye gaver etter hvert som folk ankom, og noen gjester vimset rundt, spurte om alt mulig og flyttet på ting slik at det ble uoversiktlig.

Puh... :-/

(Kjenner jeg har vært "litt" frustrert over dette, gitt!! ;-)

 

JEG hadde sagt "helst ikke..." hvis jeg ble bedt om dette en gang til, og kommer ikke selv til å sette en person jeg inviterer og ønsker å dele den store dagen med til en slik jobb!

For det er en jobb.

La i det minste flere enn 1 være ansvarlig, og ikke sett barn til å "hjelpe til" :-)

 

 

Annonse

Vi var bare 50 gjester, og jeg hadde to av mine venninner som gjorde dette. De brukte en liten time.

Mye var åpnet på forhånd av min mor og min tante, etterhvert som gavene kom (vi hadde festen i hagen til mamma og pappa), og i tillegg hadde jeg, siden jeg selv har deltatt på en slik gaveoppakkings-gig i et bryllup med 116 gjester (hos hun ene som pakket opp hos meg, flott hevn:), sagt at innpakking i fancy papir var unødvendig, da vi ikke kom til å se papiret eller den pene sløyfen uansett.

 

Det sparte vi nok litt tid på, selv om jeg ikke helt vet hvor mye...

Skulle vært som i England dette her!

Har selv vært i flere brylluper der (mulig de praktiserer dette i usa og andre land også). Der blir man bedt om å levere pakken på forhånd, gjerne dagen før bryllupet! Du kan jo skrive dette i invitasjonen og se hvordan reaksjonen blir !! Ivertfall til de som bor i nærheten.

 

I England blir det ikke brukt noe tid til pakker og oppakking i bryllup, de få gavene (blandt annet fra oss unvidde nordmenn) som ble levert i selve bryllupet ble bare lagt under et bord med lang duk og pakket opp dagen etter.

Bryllupet er i Danmark så jeg tror ikke det hadde vært så populært og be dem levere gavene dagen før ;)

Vi er så få i bryllupet at det kan høres ut som om det kan gå unna på 30-40 minutter egentlig. Jeg får spørre en av mine svigerinner kanskje ;)

 

Bryllupet er i Danmark så jeg tror ikke det hadde vært så populært og be dem levere gavene dagen før ;)

Vi er så få i bryllupet at det kan høres ut som om det kan gå unna på 30-40 minutter egentlig. Jeg får spørre en av mine svigerinner kanskje ;)

 

Takk for svar alle sammen! :)

  • 2 uker senere...

Vi skal spørre konene til forloveren til brudgommen om å gjøre det, men hos oss så kommer halvparten av gjestene kvelden før, så jeg tror ikke det blir noe stress. Var selv med å pakket opp gavene i det forrige bryllupet, og da var vi 2 stk med over 60 gjester og vi holdt vel kanskje på i 45 min, er det er strukturert person så går dette lett som bare det

 

Annonse

Enig i at det kan ta litt tid, gjorde det sjølv i bryllupet til bror min, men det gjekk fint. Einast at eit par-tre venninder av svigerinna mi som ville vere veldig "hjelpsomme" og pakka opp i full fart, dermed mista vi nesten oversikta.. Fekk sagt ifrå på ein fin måte at det kanskje var lettare om det var berre vi som holdt på å pakke opp som skulle gjere det, slik at alt vart ført opp.

Berre eit lite tips som gjorde det lett å halde oversikta: Kjøpte ganske små runde klisterlappa til å skrive på, og hadde ei bok der vi førte opp alt. Sidan somme gav fleire ting/gåver, og somme gav nesten samme gåvene, so merka vi dei med nummer. F.eks merka ein vase, eit fat og eit bilde med eit lite merke med "4", og skreiv i boka kven nr 4 var ifrå og kva det var. Veldig lett å finne igjen etterpå, og det vart ikkje "rot i systemet"... :) Berre eit tips :) Lykke til med den store dagen iallefall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...