Gå til innhold

hvor flink er dere til å "lese" barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes jeg er litt dårlig. Ærlig talt vet jeg ikke helt når han er sulten, eller om han er trøtt, og hver gang han sutrer tilbyr jeg han både puppen og senga. (Ofte med påfølgende grining ved brystet...) Saken er at han griner nesten ALLTID når jeg tilbyr ham brystet, og desverre har det nesten blitt en vane hos meg å tilby ham puppen via smokken. Synes jeg rett og slett ikke klarer å lese hva han egentlig vil. Hvordan er det hos dere? (Gutten blir 4 måneder neste helg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... skulle det stå i overskriften ;)

Skrevet

akkurat nå er jeg ikke flink i det hele tatt fordi jeg har trøbbel med amminga,lite melk,og da tror jeg han er konstant sulten,så hver gang han gråter legger jeg han til puppen fordi jeg nå er stressa ang dette og ikke greier å skille skrikingen hans. han er nå 10 uker...

det gikk mye bedre i begynnelsen men nå er vi inne i en dårlig periode,eller "vi" er vel ikke det,det er vel heller jeg som er det...:)

håper det går over snart,både for lite melk og denne dårlige "lesinga" av min egen sønn...

Skrevet

Blir kanskje ikke helt sammenliknbart, for vi har nogenlunde faste tider for spising og soving. I tillegg får han bare flaske og da er det ganske lett å ha oversikt over hvor mye mat han har fått i seg.

Han har nesten helt sluttet å sutre når han er sulten, får nå hver 4. time på dagtid og spiser veldig bra da. (snart 4 mnd) Han sutrer nesten bare når det nærmer seg sovetid, som regel halvannen time etter at han har spist. Kan også sutre litt hvis han kjeder seg og vil ha selskap.

Så sånn sett slipper jeg å lure veldig på hva det er. Men husker jeg var like frustrert som deg tidligere (ammet da og hadde ikke like faste tider), jeg greide ikke å lese han i det hele tatt... Så ikke noe medfødte mammaevner på det feltet nei... :-)

Skrevet

piraten er 6 mnd og begynner å bli grei å lese og har vel vært det en god stund.

Jeg merker forskjell på sult og oppmerksomhet iallefall.

Ellers har hun er litt dårlig periode nå, der hun sutrer og griner og innimellom hyler når jeg forlater rommet. Jeg tror egentlig hun er litt grinete pga av tenner, så hun er ikke helt opplagt og har nok kanskje skjønt at om hun skriker høyt nok så kommer mamma og redder henne fra den kjedelige matta på gulvet eller vippestolen.. jeg er nok snurra rundt en lillefinger, men men..

Skrevet

Har bare en dårlig dag, kjenner jeg... Nå har han ikke spist siden klokka 2, men hylgriner bare jeg Tenker på å legge han til, virker det som. Jaja...

Skrevet

Romeren: Kan det være at han har litt puppevegring?

Vi har faste rutiner på det meste så da er det ganske lett å lese hva poden vil. Han griner ikke lenger når han er sulten, blir bare veldig utålmodig hvis det går for lang tid og da maser han veldig. Nå er han 9mnd så det er ganske greit at det er faste rutiner på ting

Skrevet

Han har nok det. Vi har slitt litt i over en måned nå, men jeg får jo i han mat, må som nevnt bare "lure" han litt. (Måtte det i går også, til slutt.) Spiser uten problem om natta da, og så tenker jeg at det er tross alt bare noen måneder til med fulltidsamming... Så det ordner seg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...