Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hadde vært kjekt å se hva folk legger til grunn for å ikke vaksinere.
mamma-x-3 Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Vi lot være å vaksinere våre barn først og fremst p.g.a. frykt for at vaksiner (med den hyppigheten de blir gitt) virker forstyrrende på immunsystemet med følgende intoleranser, allergier, astma, tilbakevendende luftveis- og øreinfeksjoner og hudallergier/eksemer (autoimmune plager) som vanlig resultat. Denne teorien ble fremmet av en venn av familien som var anroposofisk lege og skeptisk til vaksineprogrammet. Videre har vi lest oss opp på emnet selv og pratet med flere fagpersoner innen helsevesenet som er skeptiske. Ja, de finnes faktisk! Da vi ellers erfarte at våre barn var langt friskere og mindre syke enn sine jevnaldrende i vårt nærmiljø (barnehage/skole) ble vi mer nysgjerrige. Det var litt mer enn tilfeldig, syntes vi. Vi leste at småforkjølelsene vi tar for gitt, infuensaene, vintersnuen og øre/halsbetennelsene skyldes at immunforsvaret til barna våre er litt ute å kjøre etter vaksinepåkjenningen. Vi kan akseptere det som en ettervirkning av vaksinene ller ignorere/forkaste dette. Det lar seg dessverre vanskelig "bevise", men er forsatt glade for vårt valg siden alle tre guttene våre ikke har utviklet allergier/astma. Det er flere grunner til å ikke vaksinere. Jeg foreslår at du leser mer om det hele du også, og selv gjør deg opp en mening. Fasitsvar og svart/hvitt-sannheter finnes ikke, om vi alle så gjerne skulle ønske det.. Så kan jo de som vil forkaste teorien.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Så flott at ikke guttene dine har utviklet allergier eller astma. Og grunnen er at de ikke er vaksinerte, forstår jeg deg rett? Jeg kjenner "en hel haug" med mennesker, små barn, store barn, voksne og til og med gamle folk. Alle er vaksinert med det vaksineprogrammet som ble tilbudt da de var små, og jeg tror jeg kjenner bare en håndfull av personer som har astma/allergier av noe slag. Hm, kan de manglende vaksinene være grunn til at ikke guttene dine ikke har utviklet astma/allergier da?? Litt rart syns jeg, men vi har heldigvis lov til å mene hva vi vil, så er ikke noe angrep på dine meninger, men syntes bare det var en litt "rar" mening. Og jeg tror jeg nesten kan "love" deg at ingen har vært mindre syk enn meg i mitt 35-årige liv, og jeg er vaksinert, har visst vært heldig jeg da ) Men forkaste teorier av noe slag; Det er jeg nok ikke kompetent til å gjøre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå