Rosa J10 Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Når bør far signere farskapserklæringen? Kan det gå utover de 2 ukene etter fødsel om man ikke signerer den tidlig nok? Samboeren min skal sa ha fri med lønn etter fødselen, men da bør kanskje erklæringen være på plass?
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Gjøres ikke dette på sykehuset ganske raskt etter fødsel? Mener samboeren min gjorde dette samme dag jeg fødte:-)
Cammie82 Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jepp, det er veldig vanlig å fylle ut et skjema etter fødsel, som sykehuset sender avgårde:) Det er det jeg har hørt iallefall:)Men dette kan også gjøres før fødselen for de som ønsker det. Limer inn noe jeg fant på nav sine sider, så kan du se muligehtetene:) Erkjennelse av farskap Faren kan erkjenne farskapet både før fødselen, i forbindelse med fødselen og etter fødselen. Erkjennelse av farskap skal gjøres skriftlig på fastsatt blankett utarbeidet av NAV. Faren må møte personlig, samt forevise legitimasjon for en av nedenstående instanser: ■ Lege/jordmor i forbindelse med svangerskapskontroll/fødsel ■·Skattekontoret ■·NAV lokalt ■·Dommer ■·Norsk diplomatisk eller konsulær tjenestemann i utlandet ■·Skipsfører på norsk skip i utenriksfart
:)novemberbarn:) Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Samboeren min underskrev den på føden. Trodde det var mest vanlig
T#3 Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Min mann, den gang samboer skrev på den etter fødsel, men jeg vet at det går an å signere før. Spør på neste sv.kontroll. Like greit å få det unnagjort!
Snødronningen Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Ikke alle steder de gjør dette på føden. I Tromsø skrev pappaen under for 11 år siden da eldstepia ble født. I 2008 ble lillebror født og da ble det ikke gjort - var slutt på praksisen. Pappaen printet ut skjema fra NAV.no etter fødselen som han fylte ut og leverte personlig pga legitim-plikt.
Gjøkeredet③ Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Min samboer skrev under rett etter fødselen. Dette var i Kristiansand i des 2008, så det er tydeligvis forskjellig praksis rundtom i landet...
Ladybug~N&E Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 mannen her skrev under på dette skjemaet når vi var hos jordmor i uke 30. greit å få det unnagjort.
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Vi gjorde dette hos jordmor under ordinær kontroll. Samboer var med sånn ca. i uke 24. Gøy for gutta å høre hjertelyd også
firsla Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Min samboer fylte ut farskapserklæirngen hos jordmor når jeg var i uke 26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå