3*MA Skrevet 12. mars 2010 #1 Del Skrevet 12. mars 2010 I går var jeg på UL for tredje gang på seks uker. Denne gangen var det ikke noe lite hjerte som slo lenger. Det var helt stille og alt vi hørte var svosj lyden fra mine egne årer. Det er tredje gang på ett år. Men det er første gang det har blitt oppdaget så tidlig. Første gang var jeg 10+3 og andre gang 11+4. Begge de gangene har den vært død siden uke 5. Nå hadde den klart å klore seg til livet inn i ca uke 6. Sjansen er jo ikke så stor for at dette er helt tilfeldig, så jeg er helt besatt av tanken på at det er meg det er noe galt med. At jeg kveler babyen for eksempel. Og da har de tre babyene mine død fordi det er meg det er noe galt med. Jeg tenker at om jeg hadde fått hjelp til å begynne med, etter første gang, så hadde jeg fått en helt fin baby snart. Og jeg tenker at det er sykehuset, med gynekologer jordmødre og det hele, som har drept babyen min. Fordi de ikke ville hjelpe meg. Jeg har gjort alt jeg kan og alt riktig. Og det er så urettferdig at dette må skje meg (og andre) tre ganger før noen gidder å hjelpe. (Jeg skjønner selv at det ikke egentlig er noen som har gjort dette mot meg med vilje. Men det føles sånn akkurat nå.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141572269-sinneutbrudd/
Håpet ble virkelighet! Skrevet 12. mars 2010 #2 Del Skrevet 12. mars 2010 Nei og nei, det er så urettferdig at vi er mange som må oppleve dette! Og jeg forstår dine frustrasjoner og tanker, så irrasjonelle de enn må være... Man håper så veldig når man blir gravid igjen og ventetiden er grusom. Jeg har som deg gjennomgått 3 stk MA`er i 2008/2009, og kjenner igjen smerten og håpløsheten. Har du fått oppfølging nå eller tatt private ultralyder? Min "trøst" siste gangen det gikk galt var at "nå får jeg hvertfall oppfølging"! Og det har jeg fått ved avd. for barnløshet på Ullevål nå i min fjerde graviditet. Resept på Albyl E og Crinone, UL hver uke fra 6+5. Har akkurat kommet derfra nå, er 10+2 og foreløpig går det fint. Kommer ikke til å slappe av før i uke 30 føler jeg, men at jeg får vite hvordan det går uke til uke er en liten trøst synes jeg. Gi deg selv noen uker med avslapping, trøst og stable deg selv på bena, så håper jeg du føler deg klar til ny runde snart. Push på så du får hjelpen du har krav på, ønsker deg masse lykke til videre! Varm hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141572269-sinneutbrudd/#findComment-141574065
Erle79 Skrevet 12. mars 2010 #3 Del Skrevet 12. mars 2010 Hei kjære deg. Så trist at du er en av oss... Først vil jeg si, så fint at du har fått tett oppfølging i dette tredje svangerskapet. Bra at de har oppdaget aborten såpass tidlig, for jo lenger på vei man er, jo dypere blir nedturen når man oppdager at det har gått galt. Det er en grunn til at man må gjennom et par aborter før man får hjelp, for veldig mange opplever at det går bra på tredje, fjerde eller femte forsøk. De færreste av oss som mister tre ganger mister den fjerde gangen - tenk på det! Jeg forstår på innlegget ditt at du vil gjennom en utredning for habituell abort. Det får du nok raskt nå etter denne tredje aborten. Dessverre er det bare noen som får et entydig svar på utredningen, de fleste har helt fine tester. Mange av oss med habituell abort har bare uflaks. Man feiler ingenting, men siden sannsynligheten for abort i ethvert svangerskap er 20% er det fort gjort at noen opplever dette tre ganger på rad). Flere inne på forumet her har prøvd ulike medisiner i det fjerde svangerskapet med vellykket resultat. De vanligste medisinene er Albyl-E (blodfortynnende) og Crinone (hormonstimulerende), les gjerne mer om dette i norn av de andre trådene. Mange av oss har fått disse medisinene uten utredning eller svar på utredningsprøvene. At du får tett oppfølging neste gang er dessuten å anbefale, men det har du jo heldigvis allerede fått. Sender deg en klem nå i denne vanskelige tiden, men om noen uker er du på beina igjen, og for all del, prøv igjen - for plutselig kommer det et svangerskap der alt går bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141572269-sinneutbrudd/#findComment-141574095
3*MA Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 12. mars 2010 Takk for støtte! Jeg håper mest på at man ikke finner noe som helst på utredningen og at vi bare har vært uheldige. Jeg skjønner at det føles ganske fortvilende også, men bedre enn å få vite at dette er noe alvorlig galt. Men vi skal prøve igjen (og igjen) og jeg er glad for at jeg i det minste vil få god oppfølging fra nå av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141572269-sinneutbrudd/#findComment-141575493
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå