Gå til innhold

Hvilket navn liker du best av disse, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jesper

Henrik

Edvard

Mellomnavnet på pjokken blir Olai uansett. Det er allerede bestemt:)

Mine meninger er som så...: Jesper er varmt og koselig, litt morsomt navn. Henrik er klassisk og fint, og farfar het Henry så blir jo en liten oppkalling. Edvard er pent og koselig, men er det for upperclass? Vi er bare en helt vanlig familie;)

Fortsetter under...

Trenger ikke være upperclass for å hete Edvard. Kjenner to stykker med det navnet, en av de driver et småbruk så jeg har absolutt ikke slike assosiasjoner...

Jeg rangerer de slik:

Edvard

Henrik

Jesper

Olai går veldig fint til alle. Gratulerer med å ha kommet så langt i navnebestemmelsen. :)

Alle de tre navnene er fine, så det blir ikke feil uansett hvilket av dem dere velger!

Er litt usikker på hvordan jeg skal rangere, men tror jeg ender med denne:

1. Henrik Olai - liker Henrik-navnet godt og oppkalling er jo en ekstra bonus. Vi var faktisk litt inne på Henrik selv, men det er brukt opp i familien og dermed uaktuelt.

2. Edvard Olai. Jeg liker gamle navn bedre enn nymotens. Edvard er et navn som har klasse. Og da mener jeg ikke at det er snobbete.

3. Jesper Olai. Jesper er sjarmerende og morsomt, men et mer pinglete navn enn de andre. Hjemme hos oss har vi lest Kardemommeby veldig mye i det siste, og jeg begynner å bli litt lei av Kasper, Jesper, Jonathan, Tobias, Sofie etc etc etc. Dessuten er Henrik og Edvard mer klassiske. Tror ikke de vil gå av moten, men det tror jeg Jesper kan komme til å gjøre. Akkurat som foreldre på 70-tallet kalte barna sine Kenneth og Linda. Det er navn som ikke brukes i dag, mens Kristian og Mari er mer klassiske og like gangbare i dag som på 70-tallet.

Lykke til.

Annonse

Alle tre er veldig fine navn, men jeg liker Henrik best. Klassisk,koselig og fint. Siden det også er oppkalling hadde jeg absolutt valgt det.

Både Jesper og Edvard er fine navn, men jeg betrakter Jesper som litt mer "morsomt"

Jeg liker best Henrik. Synes det er et kjempe fint navn, som jeg ikke klarer å bli lei av. Har mange gode assosiasjoner til navnet også!

Jesper er fint på en gutt opp til 12 år.. Og man har jo alltids "gjesper" som kan være litt ubeleielig..

Edvard er veldig flott! Jeg skjønner hva du mener med "upperclass" da jeg oppfatter navnet som elegant og vakkert, og ikke tøft og rampete.

Men alle kan bruke det.. So don't you worry!

Tusen takk for fine svar, damer! Ikke ble jeg stort klokere, da! ;-) Har nok fjernet Edvard. Det er ikke helt oss. Tenker fælt på Henrik om dagen, men synes fortsatt Jesper er så koselig. Vil liksom ikke "gi det fra meg". VRIENT! Flere gode kommentarer der ute, så kjør på!

Annonse

Utvilsomt Edvard på første plass etter min smak. Henrik er litt vanlig, Jesper er søtt men litt barnslig. Må jo tenke litt på at disse små skal bli staute karer etterhvert - så da ville jeg droppet Jesper. Edvard er tøft,pent og ikke noe alle heter. Synes det har litt klasse over seg uten at det blir "sossete" . Hva heller dere mest mot selv da,og hvorfor ?:-) lykke til med valget!

Njæ, vi heller nok mest mot Jesper. Det er det min kjære liker best, og jeg tåler ikke tanken på at noen andre i min omgangskrets skal bruke det navnet! (Har nemlig flere venninner som aldri hadde tenkt på det før, og når jeg nevnte det så synes de det var sååå fint:) Jesper er nok mest oss, og barnet gror seg jo til navnet etterhvert uansett. Om 20 år er det nok mange staute menn med feminine, spretne eller morsomme navn, som overhode ikke blir sett på som dette da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...