Lunda med lillegutt Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er 36 uker på vei og har fått mye dårligere matlyst de siste to ukene. Formiddagene er den beste tiden mht til å spise, da er jeg sulten og kan spise mye, også større lunsjer, men etter ca 14 er det helt håpløst, spesielt middag eller salt mat. Blir til at jeg spiser en frukt her og en kjeks der, og ja, søtsnop.... Er ikke kvalm eller noe, orker bare ikke mat. Flere?
mjhanse Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Kjenner meg igjen. Jeg spiser vanlig frokost, har lyst på mer enn vanlig til lunsj, middagen er en mindre porsjon som jeg spiser kun fordi det smaker godt og ikke fordi jeg er så veldig sulten. Etter klokken 18 orker jeg ikke tanken på å spise brødskive eller liknende. Har laget en smoothie slik at jeg ikke skal legge meg å plutselig kjenne at jeg er sulten. Har lyst på søtsaker hele tiden og kunne veldig fint ha levd på det istedenfor mat. I helgen unner jeg meg søtsaker, men da orker jeg ekstremt lite så jeg blir super muggen fordi jeg har gått hele uken å ventet på helgen. Har 4 uker igjen så nå tror jeg at jeg skal unne meg en liten søtsak når lysten blir stor.. Farlig, men har jo vært så flink......
Fifrildi Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Ja, dessverre. Det har kommet snikende den siste uka og er veldig irriterende. Jeg VET at jeg må ha mat hvis jeg har planer om å ha energi en helt dag (og unngå hodepine og sånt), så det blir til at jeg presser i meg mat og frukt til de vante tidene selv om porsjonene gjerne er små. Selv snop er det begrenset hvor mye jeg orker i slengen, så har i alle fall ikke dårlig samvittighet for det jeg spiser! Skal på restaurant med mannen i dag og selv om jeg gleder meg til en date tenker jeg "oi, det er bortkastede penger når jeg orker spise halvparten" Er i uke 34 (og høygravid i morgen gitt!).
ღMadame_mim ღ Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Huff ja. Matlysten forsvant omtrent samtidig med positiv test den... Går jo nå på overtid, men den har ikke kommet tilbake enda! Slitger med å få i meg den maten jeg vet jeg må ha for å ikke bli slapp og syk, men mer enn det er sjanseløst å få ned! Håper matlysten kommer tilbake når jeg har født. Jeg har en kropp som går ekstremt fort i sparebluss så dersom jeg ikke spiser nok resulterer det faktisk i at jeg går ganske fort opp i vekt! huff
Athene75 Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Har ikke hatt noe matlyst siden jeg passerte 21 uker jeg....vært endel plaget med kvalme og oppkast som blir verre av stress.
Ccathrine Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Uke 34 og har ikke hatt matlyst siden uke 31. Å har greid å gått ned 1,3kg :S Har oppdaget at jeg spiser frokost to ganger om dagen, men riktig nok bare halve porsjoner av det jeg pleide før jeg ble gravid. Å resten av dagen bruker jeg til å gå at og fram til kjøkkene, se meg irundt, inn i kjøleskape, inn i skapet og NEI ingen ting jeg ville ha nå heller. Men sulten ja. Å konstant kvalm, så om jeg spiser eller ikke.
Helverine Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Samme her. Yoghurt med korn er liksom tingen om dagen nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå