Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Del Skrevet 12. mars 2010 Hvor er det lurest å fly til? Hvis vi skal dra innenfor skoleferien, når er det lurest å reise? Hvor finner man bra hoteller til en grei pris? Hvordan kommer man seg lettest rundt med barn, ikke så aktuelt med motorsykkel;-) Tenker å reise 2-3 uker i skolens sommerferie i år. To voksne og to barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141571447-noen-som-har-reist-til-vietnam-med-barn-gode-tips-generelt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyah Skrevet 12. mars 2010 #2 Del Skrevet 12. mars 2010 Det er en lang flytur. Men det billigste er nok Norwegian til London så videre til Malaysia ( søk på Finn.no etter billeter, billigste flydag er som regel tirsdag) Malaysia - Ho chi minh city - Med air asia. I Ho chi minh, bør dere finne dere hotell i district 1.Da kan dere gå til det meste. Sophia hotel, er et veldig fint og billig hotell. ( vi brukte Agoda) Utenom det, tar dere Taxi. Helt uproblematisk og traffikken er ikke så ille, for de som er vant til den. Skal dere reise langdistanse, er det billig og greit å reise med buss. Me husk at det er lange avstander. Vi tok noe som heter Sleeping-bus til Nha Trang. Dette er en tur på 10 timer, men siden bussen er innredet med køyesenger, så gikk dette kjempe fint. Vi bestilte de 4 køyene bak, da fikk vi sitte sammen, samt at den siste 5 køya var ledig. Bærbar DVD spiller er nyttig til sånne turer. Utenfor Nha trang ligger det en liten perle som heter Vinpearl -land. Dette er en øy med fornøyelser. Det er et 5 stjerners hotell. Øya har en fornøyelsespark, et badeland, en handle gate, innendørs gamerom, underwater world, det beste vi har sett i Asia og Cabel car. Her betalte vi 4 1600 kr natta, men da var 3 måltider innkludert, samt inngang over alt så mange ganger vi ville. Det eneste vi brukte utenom var 100dollar til brus/øl på de 4 dagene vi var der. Vi var 2 uker i vietnam, det var for lite.Dere bør minst ha 3 uker. Men da må dere søke visum. Dette gjøres helt greit på nettet. Ellers så er Wotif.com en fin søker monitor på hoteller til en god pris. Vi hadde med barnevogn og syns dette var helt greit. Bare spør om det er noe mer. Vietnam er et fantastisk land og vi har veldig lyst å reise dit flere ganger. Når det er lurest å reise, det kommer jo litt ann på hvor dere skal. Vietnam er stort, med ganske store klimaforskjeller. Men tror, uten at jeg husker det helt. At juni/juli er en greie mnd å reise over hele landet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141571447-noen-som-har-reist-til-vietnam-med-barn-gode-tips-generelt/#findComment-141571465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Del Skrevet 12. mars 2010 Så snill du er som skriver så utfyllende svar, tusen takk:-) Dette var noe vi akkurat kom på da, så det er litt sånn "pie in the sky" ennå, for vi hadde egentlig tenkt på Argentina, men det ble så dyrt. Hvor mange netter trenger man på den fine øya (Vinpearl)? Vi hadde tenkt å være i ro et eller annet sted en god stund, samt reise en del rundt. Følte du at det var trygt og greit å reise rundt med barn der? Støtte dere på noen problemer underveis? Høres ut som man ikke bruker så mange penger der, men at det er flybilletten som er den største utgiften. Hvor mye kom dere unna med sånn ca. i flybill? Til nå er det rimeligste jeg har funnet ca. 28 000 for alle oss fire (ungene er begge over 2). Tusen takk for hjelpen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141571447-noen-som-har-reist-til-vietnam-med-barn-gode-tips-generelt/#findComment-141572351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyah Skrevet 12. mars 2010 #4 Del Skrevet 12. mars 2010 Vi var 4 dager på vinpearl, det var alt vår lommebok kunne tillate Vietnameserne elsker barn og det var ingen problem å reise rundt med de. Vi ble tatt godt i mot uansett hvor vi kom. Vi fryktet aldri for sikkerheten deres. Annen når man skulle krysse gata, da... Men man lærer seg fort det også. Vietnam er et lavkostland, finere hoteller koster litt. Men vi veksla mellom backpacker hostel, 3 stjerners og vinpearl med 5 stjerner. På den måten så hadde vi et greit gjennomsnitt. Mat er billig, shopping er billig. JA, det meste er billig. For bussen til Nha trang - betalte vi rundt 200 kr for alle 4( tror jeg) Jeg tror dere kan komme noe billgere ut av det en 28 000, men det kommer litt ann på når dere skal dra osv. Jeg kan godt hjelpe dere å søke litt. Men da trenger jeg info om alder på barna og hvilke datoer dere kan tenke dere å reise, Til/fra. Hvis du sender meg en mail, kan du få adr til hjemmesiden vår også, der har vi mange fine bilder i fra Vietnam og de andre stedene vi har besøkt i år. Samt info om hotellene vi har bodd på Mail adr [email protected] Det kan ta litt tid før du får svar pga tidsforskjell, vi er i Australia nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141571447-noen-som-har-reist-til-vietnam-med-barn-gode-tips-generelt/#findComment-141572886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Del Skrevet 12. mars 2010 Sendt deg epost, jeg:-) Tusen takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141571447-noen-som-har-reist-til-vietnam-med-barn-gode-tips-generelt/#findComment-141573411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå