trompetisten Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Noen som vet hvilket skjema som skal fylles ut for å få refundert for briller til små barn?
Monajenten Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Det er brillebutikken som fyller det ut hos oss ihvertfall! :-) Det er også de som har det liggende.
Hufsla Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 det ligger på nav sine nettsider. Men ikke alle barn får dekket det, kommer ann på hvorfor den må ha briller.
trompetisten Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2010 Ja, vi fikk med et skjema fra optikeren. Bare å sende inn det altså? Trodde vi måtte fylle ut et eget skjema i tillegg jeg.
Monajenten Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Vi har pleid å bare levere alt i brillebutikken og så ordner de det. Om jeg ikke husker heeelt feil da, og da begynner jeg å lure litt:-O
Kamomille Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Du kan få dekket briller ved: Anisometropi med 2 ½ dioptrier eller mer Astigmatisme med 2 ½ dioptrier eller mer Strabisme – som ledd i behandling av manifest strabisme/latent strabisme mer enn 4 prismedioptrier i horisontalplanet eller 2 prismedioptrier i vertikalplanet. Annet Du får ikke dekket briller til vanlig nærsynthet/langsynthet. Skjemaet skal fylles ut av øyelege - ikke vanlig opptiker:)
trompetisten Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2010 Men kjære dere da! Jeg vet da vel at ikke ALLE barn får refundert for briller. Jeg spør jo nettopp fordi at vi FÅR refundert. Og, saken er jo løst, jeg har fått med skjemaet fra optikeren. Bare jeg som trodde at det skulle være med et eget skjema fra oss i tillegg.
Monajenten Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Hihihi, jeg syns det er morsomt med alle de som klarer å lese mer enn det som står i hovedinnlegget! Nesten litt imponerende:-D
trompetisten Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2010 får nesten lyst til å rive meg i håret jeg ) Tror de fleste har et behov for å øse ut av sin kunnskap (eller gode evne til å søke på nett?!?).
Monajenten Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Hehehe det er nok noe sånt. Mulig jeg trenger briller selv altså, for jeg kunne ihvertfall ikke finne et sted hvor du spør om hva som må til for å få dekket briller til barn:-P Du har jo til og med skrevet at du har fått skjema hos optikeren:-D
Kamomille Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 poenget er jo nettopp at du ahr fått det av en optiker - som ikke kan gi dokumentasjon som gjør at du får refusjon. En øyelege derimot kan fylle ut skjemaet.... Desverre er det mange optikere som gir ut dette skjemaet slik at mange TROR de får refusjon for vanlige barnebriller. Siden du sa du fikk skjemaet av en OPTIKER, så...... But shoot me!!!
trompetisten Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2010 Næææ... sjelden jeg driver med "shooting" altså Og det var ikke bare deg som sa at ikke alle får dekket for briller, så ikke ta det personlig. Ellers så har vi også vært til øyelege, men fortsatt optikeren som har fylt ut skjemaet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå