Gå til innhold

Hvor mye MME i løpet av dagen med 2 grøtmåltider og et grønnsaksmåltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bebi på 5 mnd spiser 5 måtlid:

6:30: Pupp

09:30: Maisgrøt med 100 ml mme blandet med 1/3 av beger m

fruktmos

12:30: Drikker 100 ml mme først og spiser grønnsaksmos, 2/3 av

glasset blandet med 20 ml mme etterpå

15:30: Pupp

17:30 Maisgrøt med 100 ml mme blandet med 1/3 av beger m

fruktmos. 100-150 ml mme + pupp før legging 18:30

Bør jeg gi mme før maisgrøten ved det 2.måltidet? Saken er at han nekter å ta flaska etter grøtmåltidet på dagtid. Har prøvd vann, men det vil han ikke ha. Blir det nok mme i løpet av en dag? Hvor mye er det de skal ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg aner ikke, men snuppa mi spiser ca det samme, og vi lar henne bare styre selv. Hun blir 6 mnd i neste uke, og sånn er dagen (sånn ca, for varierer veldig):

0700: 150ml mme

11.00: Frukt + 80-100ml mme

15.00: Grønnsaksmos + 80-130ml mme

19:00: Hirsegrøt + 80-130ml mme

03.00: 170ml mme

Blander melken i alle måltidene, så det jeg skriver opp her er sammelagt det som er i maten og det hun drikker etterpå. I tillegg får hun vann mellom måltider, og til grøten. Vi lager opp 170ml per flaske, var det hun drakk før vi begynte med fast føde. Så egentlig burde vi begynne å lage mindre doser kanskje, siden vi må kaste så mye. Prøver å finne et slags mønster så vi kan vite hilken dose er best å lage, men siden det varierer så sykt mye så er det umulig. Noen ganger kan hun drikke opptil 800ml på en dag, mens andre dager er hun nede i 300. Og ofte så sovner hun før hun får grøten kl 19, men vi klarer ikke mate henne tidligere for hun vil ikke spise med mindre hun er sulten. Som sagt er det hun selv som styrer når og hvor mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...