Gå til innhold

Da var det over :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desverre var det ingen hjerteaktivitet idag.

Var 7+5, og så hjertet slå på fredag.

Onsdag og idag har jeg hatt litt brunlig utflod, mest fra morgenen av.

Ikke smerter egentlig, og ellers ikke noe friskt blod.

Fikk idag ul på Ullevål , for å sjekke at alt var bra.

Men det var d da ikke.

Legen prøvde flere ganger, men uten hell.

Å hun sa det ikke hadde vokst så veldig mye siden fredag, mente hun jeg hadde hatt en MA i helgen.

Igår når jeg var hos legen målte jeg hcg, fikk svar på denne nå i kvled.

Som ligger på 102 000.

Men den synker vel nå. Tok jo blodprøve idag, så får se hva svaret er i morgen. Legen sa d var flere faktorer som viste at hun var sikker på at det var over, uten at hun sa hva.

Jeg kan bare ikke tro det. Er såå lei meg :(

Håper det bare er en drøm, eller at legen tar feil. Men men.

Fikk med meg tabletter. Så får vel ta de i morgen.

Ønsker dere alle lykke til videre.

Klem .)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal ALLTID sjekkes av to personer før man setter i gang en abort..

hørt fler som har fått beskjed om abort, men gått å fått en second opinion, og der var det jammen liv laga :)

Skrevet

Uff, så utrolig leit å høre.. men ikke gi opp før du er 100 % sikker og har fått svar på den siste hcg målingen. Du har mye mere hcg enn meg, da jeg målte på 8+0. Jeg hadde 86 000 noe. Men hadde steget fra forrige da.

Krysser fingrene for deg og håper på et lite mirakel :)

God klem fra meg

Skrevet

HVA????? Er du helt sikker på at lille knøttet ikke lever? Uff, jeg blir helt satt ut her nå med en stor klump i halsen...

Krysser fingrene for at legen tok feil. Håper det kan sjekkes med ultralyd en gang til.

Trøsteklem

Skrevet

så trist...krysser fingrene for at den siste hcg målingen viser noe annet...

Skrevet

Så trist =( Det hadde jeg virkelig ikke trodd!!

Lykke til videre! Stor klem.

Skrevet

Nei og nei så trist...!!!!!

Veldig vondt av deg nå - dette er en så utrolig trist opplevelse.

Er du sikker på at du må ta tablettene og ikke kan få utskrapning..? Vil ikke skremme deg men har bare skikkelig dårlig erfaring med dem.....(MAnov09)

Synes skikkelig synd på deg nå...dette var veldig sørgelig :-(

Trøsteklem

Skrevet

huff... dette var skikkelig trist å lese... finner ikke ord...

Skrevet

Legen sa at de anbefalte meg tablettene.

For å få det til en kortere prosess.

Hun skulle jo ha meg til å bestemme meg på sekundet, før hun etter det sendte meg ut døra

Føltes som jeg var på en fabrikk. :(

Veldig trist.

Vil ikke tro at det er sant.

Syns det er merkelig at legen mente noe hadde skjedd i helgen, saiden det antakelig ikke hadde utviklet seg så mye siden.

men utvikler det seg ikke litt i rykk og napp da?

Å hvis det skjedde i helgen, ville ikke hcgn sunket da?

Hcgn min var på 102000 igår.. syns d var veldig høyt jeg

Har ingen forhåpninger lenger, og vet det er over.. men.. huff, d er hardt det her.. lest så mye om det, men aldri trodd dette skulle skje meg.

Ikke noen smerter, kun litt brunlig utflod en gang i morges, og i går morges. Men veldig glad legen min tok det alvorlig, og jeg fikk ul alt idag. Så slapp jeg gå å tro jeg var gravid enda lengre.

Får ringe Ullevål i morgen, bare få et svar på hcgn de tok i kveld.

Ikke at det hjelper meg, men .. vil bare ha skikkelig bekreftelse før jeg tar tablettene. Vet jo alt håp er ute, etter legen sa hun var helt helt sikker, ogh hadde sjekket etter hjertelyd maaange ganger.. men følte hun aldri klarte få rem noe ordentlig bilde, eller få frem noe skikkelig slik legen på fredag gjorde..

Men slik er livet.. er det vel bare å prøve igjen .. men skal nok etter legens anbefaling fjerne skilleveggen i livmora først.

Lykke til alle dere andre, krysser fingre for dere :)

Skrevet

huff! Dette var veldig trist å lese! Har selv hatt en ma, og vet at det er tøft for både kropp og sjel! Det eneste rådet jeg kan gi er å la deg selv få tid til å sørge og å komme over dette ordentlig. Snakk med typen din og støtt hverandre gjennom hele posessen.

Jeg står selv midt oppi samme situasjon som du var i.. har hatt brun utflod en god stund. Så hjertet banke torsdag for en uke siden.. var da 8+1. Skal på ny ul på tirsdag!!

jeg vet at ingen ord egentlig trøster nå.. men husk at her inne er det mange damer som gjerne støtter og trøster når som helst!

trøsteklem!! :)

Skrevet

Hmmmm...jeg mistenker sykehusene for at den "korte prosessen" gjelder dem - ikke oss....de vil ikke oppta en sengeplass for noe du KAN gjøre hjemme.... Pass iallefall på at du har noen hos deg og har nok smertestillende.

Krysser alt jeg har for at du får en høyere hcg på den nye prøven og at det er legen som har tatt feil!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Å neeeiii! Så trist!! Vet ikke helt hva jeg skal si... :((

Sender en stooor trøsteklem til deg!

Skrevet

uff nei...det var utrolig trist å lese:( håper du har god støtte rundt deg og snart kommer tilbake til oss!!klemmepå..

må si jeg bel veldig bekymret nå også....har hatt sånn utflod i to uker og det tar seg opp:( målte hcg på mandag som var fin da....uff...

nei ta godt vare på deg selv kjære deg...du skal se du kommer sterkt tilbake...trøsteklem

Skrevet

Takk for all støtte:)

Den nye hcg målingen igår var på 100 000.

Den har altså synket 2000 på 26 timer.

Syns nå dette var litt lite. Men kunne væer normalt.

Men ikke nok med det. Klarer ikke slå meg heelt til ro enda vet du.

Ikke tenkt ta tablettene idag heller.

Jeg ble oppringt av Spesialist senteret for gynekologi idag, de hadde mottatt henvisningen fra legen min.

Jeg fortalte om besøket på Ullevål igår, og at det ikke var noe hjerteaktivitet. Men hun ville gjerne ta en second opinion på meg hvis jg ønsket dette. Så joda, jeg dro nå dit.

Hun fant ikke hjertelyd, men dette kunne jeg jo tenke meg.

Men hun sa derimot mye annet. Det hadde voks en del siden fredagf, noe hun legen på Ullevål igår mente det IKKE hadde.

Hun fant heelt andre mål enn hun igår.

Å hun så faktisk to fostersekker. Den ene var tom, men likevel.

Dette kan jo vise sdeg å vøre grunnen til litt blod utflod, og litt synkende hcg når kroppen vil støte det fra seg.

Jeg forstod lite. Men hjelpes for ei trivelig dame hun var.

Så behjelpelig, og tok seg god tid. Snakket og fortalte og funderte sammen om det meste. Å hun ba meg ikke ta tablettene ENDA.

Greit to bevis på null hjerteaktivitet på to dager, burde vel være nok. Å nei, forhåpningene er nok ikke store lengre. Jeg vet jo at det egentlig har gått galt. Men hun ville gjerne se meg igjen til uka. For hun kunne ikke utelokke at det fortsatt var liv der.

Hun ville gjerne se med egne øyne om det var blitt noe større, før hun tok de endelige valget på at det var dødt.

Så da er d vel bare å vente, så sant jeg ikke får blødninger eller smerter.

Idag har jeg jo ikek hatt noe utflod heller. Merkelig det der.

Er innstilt på at tablettene er rundt hjørnet å venter på meg, men .. samtidig.. har jo flere opplevd å ikke sett hjerteaktivitet også.. noen ganger.. men for så å finne den igjen uka etter.Det var kanskje ikke helt etter målene ut i fra uka jeg skal være i.. lå vel egentlig en uke etter, men samtidig så kan det jo vokse litt i rykk og napp, og jeg vet jo ikke helt når jeg hadde eggløsning heller.

Dumt å håpe, så det gjør jeg egentlig ikke. Men vil ikke ta tablettene når jeg ikke må. Hvertfall ikke enda.

Føler det meste av symptomer er borte og.

Men jeg har jo ikke akkurat hatt mye av de fra før heller..

Klem fra ei som ikke gir seg med det første , før det motsatte er endelig bevist :P

Skrevet

Trist å høyre Oktoberspire.

Bra du fekk komme inn til ein ny vurdering. Ein skal jo ikkje ta tablettar før ein er 100% sikker. Klart det er best å få det overstått så fort som mulig om det ikkje er liv, men det skadar jo ikkje å vente nokre dagar ekstra.

Det høyrest litt lettvindt ut for sjukehuset å sende kvinner heim med tablettar. Det er nok ofte betre enn utskraping når ein ikkje er komt så langt iallefall, men er legane sikker på at kvinna veit kva som ventar henne? Det er litt greit å vite at det kan kome store mengder blod/koagler og at det faktisk er ein viss risiko for å besvime. Det skjer jo så ofte, men ikkje for den enkelte kvinna. Trur det er ein del legar som gløymer dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...