Gå til innhold

bot fra kommunen??? kan noen om dette her (ang å leie ut ikke godkjent leilighet)

Anbefalte innlegg

vi hadde tenkt å leie ut en del av huset (en leilighet som er i tilknytnung huset vårt i første etasje). det som har skjedd er at vi har fått brev fra kommunen ang det at vi ikke har søkt om å kunne leie ut. Det må godkjennes av et firma osv. hvis vi ikke gjør noe (sender søknad mm) så kan det hende at vi blir botelagt.

Nå har vi bestemt oss for å kutte ut hele leiligheten, vi ønsker ikke å leie ut mer pga alle kostnadene som godkjenning vil medføre.

det som jeg lurer på er om noen har vært i lignende situasjon??? Hvis vi gir beskjed til kommunen at vi ikke viste om disse reglene (og det gjorde vi heller ikke) og har bestemt oss for å ikke leie ut, går saken i glemmeboka eller??? vi må ikke betale noe bot eller?

Fortsetter under...

Har aldri hørt at man må søke om å få leie ut en del av boligen.

Jeg leier ut kjelleretasjen på min bolig og har aldri søkt om å få leie den ut.

Eneste var at jeg fikk kommunen på befaring, fordi takhøyden var for lav ei forhold til dagens standard. Men fikk godkjent hybelen for utleie, så lenge jeg hadde godkjente rømningsveier

Hvis du er medlem i huseierforeningen så kan du evt ta kontakt med de for å høre hva dette kan være.

Hvis dere ikke har leid ut ennå så vil dere selvsagt ikke bli bøtelagt. Det er ikke straffbart å vurdere å leie ut.

Hvis dere vil leie ut må dere søke om bruksendring av den delen dere ønsker å leie ut. Koster sikkert et par tusen i behandlingsgebyr, men neppe allverden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...