Gå til innhold

Verdens verste sjef!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønte at det kom til å bli problemer på jobb når jeg ble gravid! Var kjemperedd for å si det, dermed fortalte jeg det skriftlig og inkluderte informasjon fra legen og hva som måtte tilrettelegges og ba om samtale. Jobber i et kaos av et laboratorie med alt mulig slags ukjente stoffer som legen min vil at jeg ikke skal utsettes for.

En uke måtte jeg vente før jeg fikk en medarbeidersamtale. Der fikk jeg vite at legene nå virkelig har overdrevet faren med disse stoffene og at det slett ikke er noe farlig!!! Hun klarte til og med å lire av seg at alt innebærer en risiko, "å leve inneholder en risiko" sa hun! Jeg hadde til og med skjema fra legen med skriftlig beskjed om å tilrettelegge/omplassere eller gi meg svangerskapspenger. Og legen hadde til og med ringt arbeid og miljøsmedisinsk avdeling og de var helt enig i at jeg ikke skulle jobbe med dette.

Men nei.. Denne sjefen vet bedre enn alle oss andre til sammen. Så her sitter jeg og griner, for sjefen nekter å gi meg rett og skal kontakte arbeid og miljømed. avd og legen min også, for å snakke de til fornuft. Hun er professor, så det klarer hun sikkert etterhvert. Hun vil absolutt ikke ha meg av prosjektet jeg jobber med fordi de taper tid og penger og har ingen som kan steppe inn (dette er min teori på hvorfor).

Jeg er så frustrert!!! Trodde virkelig ikke det skulle gå så ille! Ikke kan jeg prate med noen heller, for er bare 7 uker på vei.. Hva skal jeg gjøre?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Å fælt! Selv om hun er professor så er det ikke sikkert legen tar det hun sier for god fisk. Leger liker heller ikke å bli fortalt hvordan de skal gjøre jobben sin, eller at sjefer til pasienter stiller spørsmål til deres vurdering.

Jeg ville dratt tilbake til legen og fortalt om situasjonen og lagt vekt på at sjefen din er manipulerene. Det hjelper kanskje hvis han er forberedt på dette. Det som er også viktig er at legen din har ikke lov til å snakke med henne om din helsetilstand osv, så det vil nok bli en enveis samtale fra hennes hold.

Jeg tror dette kan ordne seg, men det er kjipt og komme i en slik konflikt med sjefen. Lykke til!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...