Gå til innhold

Jeg har verdens verste sjef!!!!! :C

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønte at det kom til å bli problemer på jobb når jeg ble gravid! Var kjemperedd for å si det, dermed fortalte jeg det skriftlig og inkluderte informasjon fra legen og hva som måtte tilrettelegges og ba om samtale. Jobber i et kaos av et laboratorie med alt mulig slags ukjente stoffer som legen min vil at jeg ikke skal utsettes for.

En uke måtte jeg vente før jeg fikk en medarbeidersamtale. Der fikk jeg vite at legene nå virkelig har overdrevet faren med disse stoffene og at det slett ikke er noe farlig!!! Hun klarte til og med å lire av seg at alt innebærer en risiko, "å leve inneholder en risiko" sa hun! Jeg hadde til og med skjema fra legen med skriftlig beskjed om å tilrettelegge/omplassere eller gi meg svangerskapspenger. Og legen hadde til og med ringt arbeid og miljøsmedisinsk avdeling og de var helt enig i at jeg ikke skulle jobbe med dette.

Men nei.. Denne sjefen vet bedre enn alle oss andre til sammen. Så her sitter jeg og griner, for sjefen nekter å gi meg rett og skal kontakte arbeid og miljømed. avd og legen min også, for å snakke de til fornuft. Hun er professor, så det klarer hun sikkert etterhvert. Hun vil absolutt ikke ha meg av prosjektet jeg jobber med fordi de taper tid og penger og har ingen som kan steppe inn (dette er min teori på hvorfor).

Jeg er så frustrert!!! Trodde virkelig ikke det skulle gå så ille! Ikke kan jeg prate med noen heller, for er bare 7 uker på vei.. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om sykemelding fra legen din.

Skrevet

ja selvfølgelig! la det bli resten av Norges yrkesaktive befolkning sitt ansvar! la oss endelig betale for enda en sykemeldt! For det holder liksom ikke å ha 780 000 personer i yrkesaktiv alder i sykemelding eller på uføre.

tenkt over at dette nesten er halvparten av den norske yrkesaktive befolkning? er det rart vi har et skatte og avgifts problem?

Skrevet

Juniorkrabaten : Så mener at en som blir sykemeldt i svangerskapet er den som skaffer oss et skatte og avgifts problem? Er du tett eller?

Jeg ville snakket med legen om dette igjen, og heller fått sykemelding frem til du får svangerskapspenger :) Lykke til !

Skrevet

Juniorkrabaten, det er vel for pokker ikke du som betaler for henne? Tror du ikke hun selv har betalt skatt? Ærlig talt, for en tåpelig ting å lire av seg, men regner med at du er like hormonell som oss andre.

Kok det ned til noe så enkelt som dette: Er det bra for barnet at mor går rundt og er stresset og engstelig? Nei, det var det jeg tenkte. Jeg synes sjefen i denne saken er ufølsom og uklok, en gravid kvinnes bekymring må tas på alvor da hun først og fremst tenker på sitt barn. Jeg var hos tannlegen forleden, og fikk beskjed om at tannlegen ikke likte å behandle gravide kvinner. Ikke fordi hun kunne skade fosteret med sin behandling av meg, men fordi hun visste at vi ble stresset av behandlingen. DET ER SÅNN en ekte medisiner tenker!

Skrevet

Dette er ikke en sak om sykemelding. Jeg ønsker ikke å sitte hjemme i 8 mnd+ 1 år permisjon! Jeg ønsker omplassering, ikke fordi jeg ikke liker jobben min meget godt, men for å beskytte den lille i magen.

Derimot, hvis jobben tvinger meg til å risikere liv og helse til den lille, da blir jeg vel nødt til å ta den veien med sykemld. Dette er derimot noe jeg kommer til å være ærlig med legen min om. Svangerskapspenger er jo litt det samme som sykepenger, bare at da er det fosteret mitt som er sykemeldt. Fatter ikke at ikke arbeidsplassen min kan være såpass ansvarlig, det er hundrevis av folk som arbeider der. Det hadde ikke vært så vanskelig å få til en ordnings som hadde løst alles problemer og gitt null sykefravær.

Juniorkrabaten. Hvis du føler at det er så trygt på min jobb, da kan du jo komme å ta over med barnet ditt i magen og risikere det du må for norge! Hvis du får en syk unge pga det, tror du det hadde vært billigere for staten norge?

Skrevet

nei den vurderingen må du ta selv og i din fulle rett til å ta. Men jeg forstår meg ikke på at man sutrer og bærer seg over alle andre som er så fæle og tette og slemme osv. osv. hater sjefen hater jobben har det så ille bla bla bla,

gjør noe med det da!

slutt i jobben få deg en ny jobb

når ble det slik at man ikke lenger er ansvarlig for personlig lykke? har man det ikke bra så må man gjøre noe med situasjonen sin, løse problemet for egen skyld.

Alt for stor andel av norges yrkesaktive befolkning som til enhver tid er sykemeldte fordi de ikke trives på jobb eller ønsker å gjøre noe annet - viktig å være sitt eget ansvar bevisst fremfor å belaste samfunnet. Det har da aldri noen gang vært mengingen at tilbudet om sykemelding skal brukes spekulativt.

Og til dere som tror det er slik at dersom du har jobbet og bet. skatt noen år så har du på en måte spart opp til litt sykepenger:) hallo kaller meg tett og dum - nå ønsker ikke jeg å kalle noen her hverken det eller noe annet men et lite kurs i sosialøkonomi eller makroøkonomi kunne kanskje vært på sin plass? eller? :)

Skrevet

Juniorkrabaten

Herregud da.. tror ikke bare vi har skatte og avgifts problemer, men mener at du har Psykiske problemer i tillegg, regner med hvis du forsetter sånn så blir det vell innleggelse på deg og det kommer vell

fra skattebetalernes sine penger tenker jeg..

Burde kanskje få orden på de Hormonene dine eller hue eller så blir nok du også en av "Skattesnylterne her i Norge"

Enten har hormonene dine løpt løps eller så trenger du seriøst hjelp..

PS. du trenger ikke å takke meg, bare glad for å hjelpe og gi råd:)

Skrevet

født i 83 eller?

klassisk eksempel på mangel på ordforåd når du må trygge deg til å slenge ubekvemsord på en slik måte.

alvorlige beskyldninger du slenger frk. jeanny 83

Lang utdannelse bak din klassifisering av min psykiske diagnose? :)

Skrevet

Heisann HI,

Arbeidsgiveren din har et tilretteleggingsansvar for deg. Det betyr at de etter loven er pliktige til å finne en løsning for deg.

Alle sjefer har en sjef. Ta kontakt med sjefen til Mrs Charming. Det går også an å ta kontakt med verneombudet, evt. fagforeningen dersom du er organisert.

Lykke til - både i svangerskapet og ikke minst med Supersjefen!!

Skrevet

Juniorkrabaten, du er jommen meg høy på deg selv?

Rakker ned på andre, anklager folk for ikke å ta ansvar for egen lykke, og er i det hele tatt ganske ubehagelig. Du er riktignok inne på Kranglesiden, men du trenger ikke å ta oppgaven som drittkjerring så bokstavelig. Om du er så innmari lei av de sosioøkonomiske årsakssamennhengene bak Norges høye sykefravær er du vel passe tett som sitter og skriker inne på et forum som dette hvor mennesker med reelle bekymringer befinner seg? Hadde ikke dagbladet.no vært et bedre forum for deg? Og siden du er sånt et perfekt menneske, hold deg for god til å rakke ned på en og annen her inne som er født i 83. Alle kan ikke være gamle, bitre og moralsk indignerte kjerringer som deg.

Skrevet

Og en ting ting til, lær deg norsk i samme slengen. Man har ikke lang utdannelse bak klassifiseringer, men bak individer (les: kvalifikasjoner).

Burn!

Skrevet

Burn?….

uff da det var da fælt å dere skulle være sinna på meg da.

jeg har vel min rett til å ha min mening og jeg syntes ikke at det alltid er den beste løsningen å velge sykemelding som første alternativ.

…..Og jeg har ikke gitt noen her noen form for kalle navn…

Har jeg truffet et sårt punkt her for flere så beklager jeg så mye. Det er tydelig sterke meninger ute å går med hensyn til retten å sykemelde seg.

Uansett mener jeg at vi skal være samfunnsbevisste og erkjenne at vi er en del av et felleskap og har et ansvar alle sammen for å ha et så vel fungerende samfunn som mulig.

Skrevet

Du kan rett å slett nekte å jobbe på labben viss du føler det ikke er trygt for deg!!! Gå til verneombud eller HMS ansvarlig!

Tror ikke alle her skjønner hva det vil si å jobbe med helseskadelige stoffer. Og det selv om du er bevist og flink til å bruke verneutstyr må du jo vite at du kan stole på alle andre på labben som jobber med forsterskadelige kjemikalier tar hensyn også.

Og hold deg ihvertfall unna vasking av utstyr med organiske løsemidler!!!

• 2 uker senere...
Gjest Antarctica
Skrevet

Dette var en jævlig tråd å lese, og en del av dere burde skylle munnen og komme dere på nettby eller et annet fjortis-sted heller enn å sitte her og liksom vite noe.

la oss ta det økonomiske først:

HVIS stoffene på laboratoriet skader fosteret, ser staten på opp mot 80 år med utgifter, i verste fall, som med thalidomidbarna. Hvis hun får sv.skapspenger og de ikke skader fosteret har vi verste fall betalt tilsvarende henens lønn i ca 7 mnd.

MEN alt dette betyr ingen ting - i Norge har gravide vern i svangerskapet, vern mot oppsigele og diskriminering på arb.plassen, og rettigheter som sikrer at svangerskapspenger eller tilrettelegging. Uten det ville tilfeldige sjefer kunne bestemme akkurat hva vi skulle påta oss og hva vi skulle godta i graviditeten og hvilke riker vi kulle utsettes for, selv når legen mente vi ikke burde. Det er ikke slik i Norge, hun har rettigheter, og BARNET har rettigheter.

Gjest Antarctica
Skrevet

hvilke riker vi kulle utsettes for=hvilke risker vi skulle utsettes for, mente jeg

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tenkte at jeg skulle oppdatere litt hvordan det går. Jeg har kontaktet NAV, inkluderende arbeidslivsansvarlig på jobben min, bedriftslege, 2 andre leger og vet dere hva!!? Nå har jeg fått bli omplassert :D Alle de overnevnte støttet at jeg absolutt ikke skulle trenge å jobbe videre i mitt daglige arbeid pga fare for fosteret. Derimot den jæ... ledelsen min som nå inkluderer 5 møter med 5 sjefer helt opp til dekanen (de er jo alle gode venner da så det er trolig snakk om å støtte hverandre tipper jeg) står fast på sitt at de fatter ikke hva problemet er (!!!) og vil at jeg skal fortsette i jobben min, men de tør ikke gå opp mot legene, bare i mot meg. Jeg forsøker for harde livet å få de til å kontakte valgfri person ovenfor inkludert Arbeidstilsynet og arbeid og miljømedisinsk avd. men det gjør de ikke, de bare inkaller meg på møte etter møte for å proppe meg full av at disse legene ikke er riktig rett.. ÅÅÅÅÅHHH, de er SÅ arrogant at de gjør meg kvalm!!!

Uansett, jeg får bli omplassert og det er jo det som er viktig:) Adm. arbeid frem til permisjon. Men jeg er så bitter og sint for at noe slikt som dette skulle kunne skje! I nesten to måneder nå har jeg bare grått og grått og nesten ikke sovet på nettene og hatt skumle skumle tanker og antakelig ja, en riktig depresjon pga de drittsekkfolka. Jeg har blødd og hatt alle bekymringene det innebærer, begge gangene begynte jeg å blø etter tårevåte møter med sjefer som (alltid 2-3 sjefer mot meg alene) mer eller mindre beskylder meg for å lure meg unna jobben min! Ja, det er helt for jæ.. at dette skal kunne skje og at de bare kan få hersje videre med nestemann som er så uheldig å skulle bekymre seg for jobben sin der..

Håper ikke alt stresset og depresjonen og all dritten jeg har vært gjennom har skadet den lille.. Hvor farlig er sånnt egentlig?? Har aldri hatt det så grusomt psykisk som i denne tiden.. Fra nå av skal jeg i alle fall bare fokusere på at det har ordnet seg helsemessig på jobben og er jo snart 12 uker så kan slappe mer av med den lille. Takk for støtte og svar fra alle sammen.

De økonomisk interesserte kan jo puste lettet ut fordi det ble omplassering og dermed krever jeg ikke ei krone i støtte fra samfunnet.

Skrevet

Stakkars deg - først og fremst ikke bry deg om det der med de "økonomisk interesserte". Du vet at du og legene har rett-det er utrolig dårlig av jobben din å oppføre seg slik. Du har ikke en tillitsvalgt der som du kan kontakte? Si at du vil ha denne med deg på møtene om det blir flere slike. Du trenger en person der som kan støtte deg, vi skal være såpass godt beskyttes at vi ikke skal måtte sitte og ta imot dritt pga at vi er gravide - de herser jo med deg, sjefene!

Du er flink som klarer å stå imot - tenk på hva som er best for deg og babyen din du!!! Lykke til videre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...