Gå til innhold

Middagsglass, vil ha mange svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett middagsglass til 6 mnd, er porsjonen beregnet som ok mengde for en 6 mnd gammel baby ellr er det bare tilfeldig? Hvor mye av ett spiser/spiste deres på 6 mnd? Har spist fast føde siden 4 mnd.

Ønsker mange svar:)

Fortsetter under...

Skrevet

Her har vi også spist fast føde fra 4 mnd.

I dag er han litt over 7mnd, og jeg får ikke i han mer en 2-3 skjeer om dagen, om det i det hele tatt.

Jeg lurer også på det samme som deg.

Skrevet

Jeg tror det er veldig forskjellig fra barn til barn. Hos oss spiste han som regel hele glasset når han fikk, men ikke alltid. Appettiten varierer veldig fra dag til dag, også nå som han er større. Jeg lagde mye hjemmelagd, brukte Avent VIA begeret der 1 beger rakk 2 måltider når han var 6 mndr.

Han begynte med fastføde 5 mndr gammel, men han var VELDIG klar å spiste godt fra dag 1. Tror ikke det er helt vanlig.

Skrevet

Nå har jeg alltid laget babymaten selv, men da gutten min var 6 mnd spiste han omtrent den mengden som tilsvarer et middagsglass (hadde fått fast føde fra 4 mnd). Det er nok uansett varierende fra barn til barn.

Skrevet

Min har aldri spist mer enn et 1/2 glass pr måltid. Men han er småspist da.

Ett glass er nok beregnet som en porsjon en på 6 mnd skal klare pr måltid, men selvsagt med variasjoner.

Skrevet

Tusen takk for svar. Måtte høre, for hun spiser litt middag vil ikke ha mer så går det ett kvarter så er hun sulten igjen. Tror det er fordi hun heller vil ha melk ser dere. Men da forstår jeg i det minste at hun faktisk kan være sulten etter nesten ett halvt glass:)

HI

Annonse

Skrevet

Begge mine forholdsvis store barn har aldri spist mer enn et halvt. Da de var 6 mnd spiste de vel ikke det en gang.

Skrevet

Har du prøvd hjemmelaget mat, gjerne blandet med litt melk?

Gutten spiste mye bedre av det som var hjemmelaget. Det smaker rett og slett mer. Ferdigmat har mye rismel og annet liknende som brukes til å strekke råvarene og gir tykkere konsistens, samt vann, og smaken er deretter.

Middagsglass gled ned som nødløsning, og glir fremdeles ned, men uten den store entusiasmen. Men mor er av og til lat, og av og til er hun sugen på pizza til middag, og da er glass godt å ha.

Skrevet

snuppa spiser somregel et halvt glass, av og til mer eller mindre..

men hun får mm ved siden:-)

Skrevet

Her går et glass til middag, men jeg lager en god del mat selv, og da prøver jeg å gi ca samme mengde som et glass. Har fått fast føde siden 4 mnd, og eter som en helt.

Skrevet

Min begynte og med bittelitt middagsglass fra 4 mnd, da bare et par skjeer. Rundt 6 mnd alder spiste hun kanskje et halvt glass, ved 7-8 md et helt glass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...