Gå til innhold

remeron mot depresjon /søvnproblemer- erfaringer..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har det så vondt pga søvnproblemer.. fått remeron av legen, brukt det 4 dager - noen som har erfaringer med det og vil dele med meg...??? Jeg er så lei meg pga så lite søvn..........har det vondt nå:-s føler jeg har mistet meg selv i dette, ved at jeg aldri får nok søvn og er opplagt..

trøst noen...? TUSEN TAKK for svar...

Skrevet

og jeg er ikke gravid men har to små som trenger en opplagt og glad mor....

Skrevet

Hei :)

Jeg brukte remeron lenge.. Åh, det var SÅ godt.. Men en kvart tablett slo ut meg umiddelbart.. Jeg ble døsig.. Og nesten litt full.. Ja, full faktisk! Husket ikke hva jeg gjorde på kvelden, om jeg holdt meg litt våken før jeg la meg.. Og skulle jeg skrive på pc'n ble ALT bare tull :P

Men, etterhvert ble kroppen veldig "klar" for denne tabletten, så jeg måttte ha 1 hel tablett, og det resulterte i at jeg ikke var skikkelig opplagt og ikke våken før klokka 1-2 på ettermiddagen. Så dosen var litt for stor.. :- /

Men, etterhvert ble det slutt. Å det er jeg glad for.. Fikk heller noen andre sovemidler og tabletter mot depresjon.. Hver for seg.. MYE bedre :)

Hilsen lille meg !

Skrevet

Takk for svar lille deg..! Plis svar på hvilke piller som hjalp deg da? Jeg har det så tøft nå at dagene er et ork:-S

Skrevet

Jeg har gått på mange forskjellige typer anti depressivia.

Begynte først på cipralex ( Veldig kjent anti depressivia medisin )

Deretter begynte jeg på remeron + noen andre ( husker ikke hva de heter )

Men pillene som hjalp meg het Fluoxetin som hjalp meg tiden ut med medisin.. Spør din lege om han ikke kan prøve fluoxetin på deg. For jeg hadde veldig positiv effekt av de...

Lille meg

Skrevet

hei igjen lille meg, takk igjen for svar! Du virker som en ordentlig knupp.

du kan ikke fortelle meg litt mer om dette, hvordan hadde du det, hvor lang tid tok det før de virket osv...? Bare hvis du orker.. har begynt på remeron for 4 dager siden.. føler meg så alene med alt dette............ redd jeg aldri skal bli helt bra, har hatt flere episoder tidligere som har vart 2-3 måneder - men er like fælt hver gang og jeg blir like redd det aldri skal gi seg........ Føler jeg er den eneste i verden!

Skrevet

Dette vil jeg også gjerne høre mer om. Har selv brukt cipralex og imovane.

Er ikke fornøyd med det. Har ikke hørt om disse andre medisinene.

Skal de virke både mot depresjon og søvnproblemer?

Noen som har erfaringer å dele?

Skrevet

Til opplysning, så er jeg bare 18 år :P Men, har gått på anti depressiva siden jeg var 14. Men sluttet ifjor sommer etter laaang sykdoms tid.

( Kan jeg kalle det sykdoms tid, når jeg var psykisk syk i 4 år ? )

Innenfor min sykdomstid så var det depresjon, hallusinering, selvskading, suicidal og igrunn hele pakka - For å begynne på medisin.

Remeron begynte jeg først og fremst med for at jeg sov så dårlig. Itilegg til en kombinasjon av noen andre medisiner som rett og slett skulle få meg til å fungere i hverdagen og ikke bli så depressiv som jeg var.

Angående remeron så fikk jeg det for å få en ordentlig god natt søvn, så ble jeg trøtt og ville sove nesten umiddelbart jeg hadde tatt tabletten. ( Smeltetablett ) Jeg ble full og døsig. Mildt sagt og i grunn rett sagt :)

Så var jeg veldig trøtt dagen derpå. Men det ga seg utover ettermiddagen. Etter et par dagers bruk følte jeg fortsatt ingen effekt bortsett fra at jeg fikk sove litt på natta. Hadde også litt suicidale drømmer i begynnelsen.. Men etterhvert at medisin fikk ta seg ordentlig opp i kroppen ble dette greit :) Gikk ca 14 dager, tror jeg..

Men, er det depresjon du sliter med ?

Eller er det kun søvnproblemer ? Eller depreson og søvnproblemer ?

Lille meg

Skrevet

Jeg er anonym, over her.

Jeg lider av angst, depresjon og søvnproblemer. Har hatt det i årevis.

Skrevet

jeg som skrev første innlegget fikk søvnproblemer så kom depresjonen..................... håper remeron snart hjelper!!!!!!!!!!!!!

men takk for svar lillemeg, så du er bare 18 år! så flott du kom deg ut av problemene..!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...