Ele Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Heihei alle sammen! Jeg har hengt på "Habituell abort"-forumet en god stund nå, har vært under utredning et par måneder. I går var jeg til en ny gynekolog som mente at alle mine aborter ikke egentlig var aborter, men at jeg bare hadde hatt biokjemiske graviditeter, og derfor hørte jeg ikke hjemme under habituell abort! Han ga oss veldig gode odds for å bli foreldre, så det er jo herlig! MEN under ultralyd oppdaga han at jeg visstnok hadde mange, men umodne egg. Han forklarte at det gjorde at jeg la på meg lettere og at jeg med fordel kunne prøve å gå ned 0,5-1 kg i måneden for å forbedre sjangsene for å bli gravid. I tillegg skal jeg på ny ultralyd under eggløsning for å sjekke tykkelsa på slimhinnene i livmor, så det blir jo spennende. Han forklarte godt, men jeg har prøvd å surfa litt på egenhånd nå, og etter det jeg skjønner så kan det kanskje være PCO jeg har...?? Eller har jeg misforstått? Kan der være PCOS? Eller ingen av delene? Setter stor pris på svar!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 hvis du har cyster på eggstokkene så er det nok pco.. tok du blodprøver da? for å utelukke pcos? forskjellen der er at har du pcos,så har du hormonforstyrrelser og det kan være litt vanskeligere å bli gravid..
Ele Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2010 Jeg tok hormonprøver gjennom forrige syklus i forbindelse med utredningen for habituell abort. De går sikkert på det samme? Han nevnte ikke cyster, men det er vel kanskje det det heter når det er mange umodne egg...??
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 ja vanncyster er vel tomme eggposer som ikke modnes.. tror jeg:P har du fått svar på de prøvene da? hvis de prøvene er fine så er det nok ikke pcos, men pco. da kan jo pergotime hjelpe deg for å hjelpe eggmodningen litt på vei;)
Ele Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2010 Ja, de prøvene var normale, da konkluderer jeg med pco? Rart ikke gynekologen sa hva det het, mye enklere å google da... Pergotime? Okay, da skal jeg spørre om det neste gang, skal tilbake onsdag neste uke. Det er jo egentlig en opptur for meg, trives bedre med pco enn habituell abort, nå er det bare å "kjøre på" som jeg forsto...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt ned dit og spurt om det er pco du har - slik at du er 100% sikkert;) eller spørre neste uke når du skal dit! ja, i den situasjonen er faktisk pco bedre - ja spør etter pergo, det kan hjelpe deg;)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Når jeg tenker meg om så trenger det ikke å være pco. de cystene ligger på en perlerad i eggstokken. bare umodne egg er kanskje "bare umodne egg"? men uansett så kan pergo hjelpe deg;)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Det er større sjanse for abort når man har pcos. Har du regelmessig mens? Pergotime kan hjelpe mange så du bør forhøre deg om det.
Ele Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2010 Okay, tusen takk for tilbakemelding, men skal skrive ei liste med spm til legetima på onsdag jeg, slik at jeg ikke glemmer alt når jeg kommer inn døra, det er ikke akkurat første gangen!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 det er lurt,det gjør jeg hver gang også! da slipper man å komme ut med flere spm enn man kom inn med:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå