Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en skikkelig sløv arbeidsgiver.. Stoler ikke på at han gjør det han skal her.. Kan jeg møte opp på NAV med alle aktuelle papirer (også fra arbeidsgiver)?

 

Og har jeg rett når jeg sier at man skal ha med egen søknad om fødselspenger, et skjema fra arbeidsgiver, lønnsslipp og bekreftelse på termin? Synes sidene på NAV var så diffuse. Og må samboer ha med egne skjema eller fylles hans info inn på mine? Skal han også ha skjema fra sin arbeidsgiver?

 

Sorry for alle spm, men tror jeg får bedre svar her enn hvis jeg ringer nav.. Hehe. :)

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert, men for meg høres det ut som om du har rett :D, forutsatt at dere ikke er et slags spesialtilfelle :D

 

Jeg tror arbeidsgiver til mannen din må sende eget skjema til NAV, men det trenger ikke gjøres nå dersom det er lenge til mannen din skal ha perm.

Bekreftelse må være utstedt etter 26. svangerskapsuke.

Ang spm om arbeidsgiveren din vet jeg ikke....

Jada, du skal ha med eget skjema, bekreftelse på termin, samt lønnsslipp for både deg og samboeren din (så fremt han skal ha fedrekvoten og/eller annen permisjon).

 

Så fremt dere ikke skal ha gradert uttak (forlenge/utsette permisjonen), trenger dere ikke å fylle ut noe annet skjema.

 

Både din og din samboers arbeidsgiver må sende inn separate skjema til NAV. Mange arbeidstakere får lønn fra arbeidsgiver i permisjonsperioden, kanskje det gjelder din jobb og samboerens jobb også? Hvis det er tilfelle, trenger du ikke å bry deg om skjemaet mellom arbeidsgiver og NAV, da får du pengene dine, og så er det arbeidsgiver som sliter hvis de ikke har fylt ut skjemaet sitt korrekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...